Ertelemek



Diyorum ya kaç senedir (tahmini 20) erteliyorum. Ertelemek için tüm insanoğlunun gerçek nedenleri var. Motivasyon yok belki, ilham yok, havalar soğuk, havalar sıcak, hasta olmuş, çocuk doğmuş, misafir gelmiş, tavşan dağa kaçmış.

Çok küçükken, en büyük hayalim yaz gelse de teyzemlere İstanbul'a gitsek ve kuzenlerimle oyunlar oynasam, sabahlasam gibi şeylerdi. Ve hayalimde, orada kaldığımız 3 gün bize hiç yetmezdi, o yüzden sihirli güçlerimi kullanırdım. Sihirli gücüm neydi biliyor musun?

Zamanı dondurmak.

Zaman donduğunda, orada geçirdiğimiz 3 gün aslında aylarca sürüyormuş, tüm dünya durmuş ve biz oynuyormuşuz. Herkes donuk, anneler-babalar. Sadece biz canlıyız ve salı gününde dondurduysak zamanı mesela, 5 ay boyunca salı oluyor. Sonra zamanı düzeltince, dünya kaldığı yerden, hiçbir şey değişmeden devam ediyordu. Hayali ne güzel...

Zaman geçmez- günler akmaz- saatler işlemezse; ben sorumsuzca ÖZGÜRCE oyun oynayacağım ve sorumsuzluk yapabileceğim, demekti. Bu sihirli gücü seçmemin nedeni bu. Çünkü 3 gün yetmiyordu o eğlenceye.

İşte ertelemenin bendeki çalışma prensibi bu. Kendimce sihir yapıyorum. Yaşamımda yapmam gereken (ya da yapılmasını kendime komut verdiğim) şeyleri, başka bir zaman periyoduna atarak, daha fazla eğlence-sorumsuzluk-özgürlük kazanıyorum. O ertelenen başka zaman da mutlaka o meseleyle ilgili gazlı, motivasyonlu olduğum nadir vakitler oluyor. Haliyle, kısa sürüyor.

Bir yerlerde bir şeyleri çok yanlış anlamışım. Altından nasıl kalkarım bilmiyorum. Sadece şu 3 sorunun cevabını merak ediyorum:

  1. Yapılması gerekenleri yaptığımda, eğlenmeyeceğimi ve özgür olmayacağımı nerden biliyorum?
  2. Madem bana bu kadar sıkıntılı geliyor, o şeyleri yapmam gerektiğinden emin miyim, gerçekten istiyor muyum?
  3. Bir şeyleri düzenli ve verimli şekilde gerçekleştirmek için mutlaka motivasyona ihtiyacımız var mı?

100 günde bu soruların cevabını bulmak ve kendimi özgür bırakmak istiyorum. Yüzyılların 'yapılmayan işler listesi' bir yerlerimizde patlamadan, yüzleşmeliyiz artık.

Formül basit:

Bahane bulma, gerçekleştir
İşine yaramıyorsa at
Yarıyorsa kendine kat
Depoyu boşalt

Share:

2 yorum:

  1. kahve daha önceki yorumumda da yazmıştım. belki burada ki kilit ikinci soruda gizli. o aklımızda olan şeyleri gerçekten yapmak istiyor muyuz ? yoksa modern dünyanın bize dayatmaları mı? çünkü yıllardır her türlü medya ve bilgi kaynağı vs aracılığıyla listendekiler hepimize,tüm dünyaya farz ibadetler gibi pompalandı. tabi ki sen bundan gerçekten emin olmak için bu aksiyona girdin. sonuçlarını(mı) merak içindeyim ! acaba seviyor mu? sevmiyor mu?

    YanıtlaSil
  2. Nasıl başladı hiç bilmiyorum ama hatırladığım en eski zamanlardan beri okuldan gelir gelmez ödevlerimi hızla bitirir sonra kalan özgür bomboş zamanlarda doyasıya oynardım. Hala öyle yapılacak işlerim varsa önce onları bitirmeden tam olarak rahatlayamam. Belki bu da çok sağlıklı bir yol değil bilemiyorum ama (mecburi) erteleme becerisine anne olduktan sonra eriştim, evet başlarda çok sancılı oldu benim için. Fakat bu iş bitiriciliğin bana kazandırdığı iyi şeylerden biri pratiklik oldu. En pratik şekilde hızlıca yapıp maksimum zaman kazanma derdindeydim. Bir de şu var ki, günlük yapılacakları ertelemediğinde aslında daha kolay oluyor, her gün azar azar daha az yorucu oluyor işler.

    YanıtlaSil