SORU-004


Yakın zamanda şehir değiştirmeli bir taşınma yaşadım. İçgüdüsel minimalistlerdenim diyordum ama eski evin bazı eşyaları yeni eve uymayınca yüzleşmem gerekti ki benim çok eşyam var. Gardırobumun bir modülü sığmadı. O bir modülde barındırdığım kıyafetler diğerlerine yayılınca sıkıştı. Dolap sıkışınca benim içim sıkıştı. Bunlardan hangilerinden vazgeçersem gözüm gönlüm rahata erer diye sorunca vazgeçilebilir olanlar hemen elime geldi. Ben de sanıyorum ki elimdekilerin hepsi olması gerekenler; yer varken kıyamıyormuşum meğer.
Peki bu taşınma sadece iyi yönde mi katkı sağladı? Hayır.
Kütüphanem artık çok yıpranmıştı. “Aman ya yenisini alırım, taşınırken elimde kalacak.” demiştim. Dolar kuru yükselince benim kütüphane bazı illerimizde güzel bir evin aylık kira bedelinden fazla olmuş. Ödenmez mi? Ödenir. Ama kendimi enayi gibi hissetmek de istemiyorum. Kitaplarım koli koli duruyor salonda. Aslında orada da bir eleme yapsam gardıroptaki gibi bir küçülmeye gidilir mi ki?
Günün sorusu biraz envanter yaptıracak gibi… Her gün ruhumun dehlizlerine inemem sonuçta…
SORU-004
NEYE SAHİP OLMAK İSTİYORSUNUZ?
GERÇEKTE NEYE SAHİPSİNİZ?
Yeni eve girerken eldeki parayla boya badana ve parke yaptırdık. Ama banyoya para ayıramadık. Nereden baksan 30 sene olmuş banyo yapılalı. Beyaz 15cm’lik karolarla kaplı her yer, bu iyi bir haber. Sıcak su için kombi kullanılmış önceden, kombiyi sökmüşler ama dübel izleri var. Kombi gidince çamaşır makinesi kendine güzel bir yer buldu ama çamaşır makinesine hat çekmişler; açıkta çirkin çirkin borular, kablolar… Küvete duş kabini taktırılmış ama açılan mekanizması oldukça sıkıntılı. Kaliteli bir malzeme değil belli ki, dipleri siyah siyah olmuş, yeterince temizlendiğine asla ikna olamazsın ya hani… Plastik yuvarlak banyo aynası var, önünde plastik bir etajer. Alnına vuran kız emojisi var ya whatsapp’te, buraya ondan koyuyorum.
Ben neye sahip olmak istiyorum. Yepyeni olmasa da minnoş, temiz bir banyo. Elimde ne var, bu. Ben bu istediğim forma nasıl sokarım?
Duş kabinini söktürdük. Silikonları kazıdık, o sakın kullanmayın dedikleri deterjanların hepsiyle kimya deneyleri yaptık. Her temizlikte yapılmaz bu ama banyonun temizliğine ikna olmak önemli bir konu. Derzleri eritmek pahasına verdik asidi, verdik asidi. Eskiden duş kabini mi vardı? İnternetten aradık taradık, duş perdelerine pop-art grafik baskılar yapan bir yer bulduk. Evin her yeri beyaz ve gri; banyo isteyebileceğimizden daha beyaz, bir minnoşluğumuz duş perdemiz olsun dedik. Önünde fotoğraf çektirilesi bir duş perdesi aldık. Çamaşır makinesinden kalma boruların önüne çam ağacından, eni dar, boyu geniş, yüksek bir açık raf aldık. Havlular, kremler, tuvalet kağıtları için güzel bir depolama alanı oldu. Borular hala orada ama ben bunu görüp görüp sinir olmuyorum. Plastik aynayı ve etajeri söktük. Kocaman bir ayna kestirdik; kombi deliklerini de kapattı. Dübel deliklerinin olduğu yerlere de minik çerçeveler astık, mottolar yazdık içlerine. Evet hala delik var ama evet, ben görmüyorum. Yere paspası attık, döndük bir uzaktan baktık. İyi mi? Bence averajın üstünde.
Gün “ne istiyorum?”, “elimdekilerden bunu nasıl yaparım?” günü. Paramızın değerini tahmin edemediğimiz günlerde boyumuzdan büyük harcamamak çok önemli. Yeni borç yapmıyoruz, halihazırdaki borçlarımızı ivedilikle kapatmaya niyet ediyoruz. Buraya da namaste yapan eller emojisi koyuyorum.

Share:

4 yorum:

  1. Çok görmek istedim birden banyoyu. Yurtdışı kökenli dekorasyon fotolarına baktığımızda hemen farkedilen birsey var. Çoğu banyo mutfak eski ama bir şekilde güzelleştiriliyor. Bir tek bizim ülkemizde sanırım şıkırdayan fayanslara takmış insanlar (ki ben pek hoşlanmıyorum), iyi bakılıp uygun şekilde düzenlendiğinde aslında yıllarca kullanılabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncesi-sonrası yapsam aslında ilk fotoğrafları bulup:)

      Sil
  2. Burcu seni öyle iyi anlıyorum ki.. Banyo ve mutfak benim için çok önemlidir, temiz, kuru, havadar, minimalist ama hastane hissi vermeyecek. Banyolarda beyaz çok iyi duruyor ama bir-iki renkli ayrıntı önemli..
    Kitaplık konusu ise ayneeeen. Ben gittim IKEA'dan son derece kullanışlı ama ucuz birşeyler aldım ve resmen bir duvar baştan başa kitaplık oldu, tam da girişte, şahane bir görüntü. Hiç birşeyi sergileme huyum yoktur biblodur, vitrindir yok evimde ama kitaplık çok önemli :D
    Beni yansıtan ayrıntılar.. Bu evde bu insan yaşıyor dedirtecek..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki sayısı mı, işlevi mi elemesi yapabiliyor musunuz kütüphanenizde? Etkilendiğim kitapları daha görünecek raflara koyuyorum ama diğerleri figürasyon da olsalar kalabalık yapsınlar istiyorum. Ufak ufak alt raflardan elemeler yapmaya başlayabilsem aslında:)

      Sil