Depolarda Bekleyen Ürünler


kirli çamaşırlar dökülsün

İşte aşağıda benim depomda bekleyen ürünler var. Hepsi gelişigüzel bir sırada yazıldı. Yanlarında da ne zamandır depomda bekledikleri tahmini süreleriyle belirtildi.

Sporu düzenli olarak yapabilmek (15 senedir platonik istiyorum)
- Yapınca neler olacak, hiç bilmiyorum. Hep kısa süreli ve düzensiz oldu çünkü. Olunca neler olacak? Kendime bunu anlamak için fırsat yaratmak istiyorum. 

Dengeli ve bana iyi gelen beslenmede kalmak (10 senedir sürekli kendimi bozguna uğratarak 'zorlukla' yapıyorum)
- Hiçbir katı kuralla ilgilenmeden, kendimi baskı altına almadan, bana iyi geldiğini hissettiğim şekilde beslenmekten bahsediyorum. Hatta mümkünse sağlıklı beslenme mecralarını takip etmezsem çok faydalı olur. Tatilde, sosyalleşirken bozmak isteyeceğim bir biçimde olmaması, en büyük isteğim. 

Erken uyumak, uyku süremi artırmak (5 senedir erken yatmaya ikna olmuyorum)
- Çok uzun zamandır, çok geç uyuyorum. Ve erkenden uyanıyorum, klasik olarak. Hep az uykuyla yaşıyorum. Çok uyusam serseme, mala bağlıyorum. Vücudum daha fazla uyku istiyor, farkındayım. İhtiyacım olan düzenli olarak iyi uyku almak. Bana neler kazandıracak merak ediyorum.

Evdeki kitapları bitirmek (10 senedir ertelediklerim var)
- O kitapları seçen bendim. Ama kendimi yarı yolda bıraktım. O kitaplarla nerelere varıcam, görmek istiyorum. Belki de 'rezil seçimler yapmışım' dicem, bakıcağz.

Kuruyan İngilizcemi yeniden canlandırmak ve geliştirmek (5 senedir 'yapsam iyi olur' dediklerimden)
- Yazık gariban İngilizceme. Can çekişiyor. Hiçbir yerde kullanamadığım dilim napsın, yıllardır dağarcığımda kendilerine kalıcı yer arıyorlar. Ve bekletip duruyorum. İngilizceme yeniden el verirsem, bunu düzenli olarak yaparsam, günlük yaşamımda bana avantajı olacak mı? 

Derdimi anlatacak kadar karikatür çiziktirmek (10 senedir 'yapsam yaparım aslında' dediklerimden)
- Bu tam bir fantezi işte. Sıfır çizim yeteneği. Ama kafamda çok karikatür var. Çizmek istiyorum. Yıllardır da hep erteliyorum. Artık beklete beklete acıklı aşk hikayesine döndü. Minicik gelişme bile olsa, zevk alıp alamayacağımı bilmek istiyorum.

Düzenli olarak yazmak (10 senedir bi görünüp bi kaybolanlardan)
- Bunu hep istedim. Hep de kendime engel olan kendimdim. Yazarak nerelere varıcam, belki de yerimde sayıcam. Göreyim değil mi?

Yeni kazanç mecraları bulmak (3 senedir gazla gelen, hızla giden)
- Çünkü denemeden bilemem.

Youtube kanalı açmak (6 aydır niyet edilen)
- Can çekişen fikirlerim artık ortaya çıksın. En kötü batarız. Nolucak ki?

Daha çok müzik dinlemek (2 senedir nedense hiç zaman bulunmayan)
- Çünkü her seferinde ne kadar sevdiğimi-mutlu olduğumu hatırlıyorum.

Sosyal medyayı azaltmak ve günün sonuna bırakmak (3 senedir fantezi olarak kalan)
- Bana iyi gelmediğinden emin olduğum bir şeyi neden sıkı sıkı elimde tutuyorum her gün? Onu bırakırsam ne olur? Ne olur ki?

Olumsuz düşünce kalıplarımı eritmek (15 senedir yokmuş gibi yapılan)
- Aldığım en büyük kararlardan biri. Depoda yeri çok büyük. Yöntemi konusunda deneme-yanılmalar yapmak zorundayım. Bakalım bu sefer ısrarcıyım. Tamamen geçmesi zor tabi.  Komple yok olacak diyemem. Fakat nasıl desem.. depoda çok uzun zamandır misafir ediyorum onları. Bir şekilde anlaşma sağlamak istiyorum aramızda.

Gördüğün gibi, hiçbiri bilim dünyasını yerle bir edecek derecede önemli şeyler değil. İnsanlık halleri... Elbette bu eylemler, defalarca denendi, üzerine yazıldı çizildi. Fakat istikrarlı bir şekilde ne hayatımda kaldı, ne listelerimden çıktı. Bir yere varılamadı. İstiyor muyum, istemiyor muyum? Bana faydası var mı yoksa çok da nanay mı?

Sanırım 100 gün bunu anlamak için gayet yeterli zaman.

Göreceğiz.

Share:

8 yorum:

  1. Sanki bayram yeni yil ve dogum günüm birlesmis - her gün bir yazi VE yeni bir Blog!! Harikasin: hep söylüyorum: ne olur yaz yaz yaz! Kitaplar yaz. Bir de youtube kanali acarsan mutluluktan patlarim.
    Asli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslı çok teşekkür ederim ya. Bu yorum günümü mest etmesin mi şimdi :D

      Sil
  2. Youtube kanalı açmak haricinde hepsi bu kadar mı baya uyar?!! Her listemde olan İngilizceyi geliştirmek, spor, beslenme,kitaplar.. Beslenme yine iyi düzene girdi. Şeker, nişasta ve gluten tüketimim %90 düştü. Bayram tatilinde hep dışarıda olmama rağmen ve vasat otelde kalmama rağmen beslenme iyidi kilo bile vermiştim. Kahvaltı mühim. Listelere uymadığımdan liste yapmaktan vageçtim. Evdeki fazlalıkları atarak başlasam kış hazırlığı yapsam diyorum. Bana da ilham olacak yazılanlar,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şeker-nişasta ve glüten kesince neler oldu sende, yazar mısın vaktin olunca? bende baya şeyler olmuştu da.. bloğuna baktım, göremedim konuyla ilgili bişiler. yazmak istersen çok sevinirim.

      Sil
  3. Sosyal medyada suç senin değil, bağımlılık yapsın diye tasarlanıyormuş bunlar.
    Youtube kanalı açarsan, gece heyecandan uyuyamayabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ibişler, her puştluğu düşünürler.
      o bahsettiğim kanal aslında joe, farklı bişi henüz düşünmüyorum.

      Sil
  4. liste çok tanıdık.ve sanırım bir çoğumuz için de öyledir.şimdi bunu düşünürken aklıma geldi,hepimizin yapmak isteyip veya yapmamız gerektiğini düşünüp yapamadığımız şeylerin aynı olması tesadüf olabilir mi ? birçoğu şartlandırılmış şeyler gibi geliyor. spor yap, iyi beslen, ingilizce şakı vs
    yanlış anlama hedeflerini küçümsemiyorum. aksine benimde depomda aşırı benzer ürünler var . acaba neden diyorum ? neyse hayırlı satışlar, rastgele ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ya. ideal hayat şablonu var hepimiz için. o yüzden aşmak istiyorum şu kurallı hedef listelerini. gerçekçilik istiyorum.

      İngilizce şakımak :D

      Sil