Bu sefer...

"Bu sefer kendim için bişey yapıcam. 
 Bu sefer çok üstüne düşücem.
 Bu sefer aklımdakileri yapıcam.
 Bu sefer halledicem..."

Kahve'nin bu blogdaki 100 gün projesini okuduğum anda içim bir hopladı ki sorma... Rejime ya da bir kursa falan başlarken insan yanında birini ister ya, işte onu bulmuş gibi oldum! Tam yazayım ona diye düşünürken burada toplaşıverdik, ne güzel oldu.

Fakat ben yine işe yanlış başladım anlaşılan. Yukarıdaki cümleleri kurarak kendimi gaza getirdim sözde... Oysa bunlar ne zaman söylese(k)m sabotajcı gibi o işi güme götüren laflar değil mi?

Yine öyle oldu.

Halbuki listemi kısa tuttum diye seviniyordum. Şu 100 gün için hedefim hepi topu 3 taneydi.

İlki başlayıp yarım bıraktığım ya da ikinci kez okumaya başlayıp orada burada sürünen kitaplarımı tamamlamak ve 3 tane roman okumak... Ebeveynlik ve psikoliji dışında da kitaplar yazıldığını yeniden hatırlamak yani!

İkincisi spor yapmak... Yüzyıllardır benim için hayal düzeyinde seyreden bu konu yavrunun doğumundan sonra ha bire tutulan, ağrıyan, incinen kaslarım yüzünden bir gerekliliğe dönüştü. Daha fazla ertelemek istemiyorum o yüzden... Bir deneyeyim yahu! Yeter! Yanımda arkadaş da var üstelik, kocam haftanın 3 ya da 4 günü sabah 6.30 civarı kalkıp yavru uyanana kadar spor yapıyor, ben de yancı olacağım işte daha ne olsun.

Üçüncüsü de hep aklımdan geçirdiğim, merak ettiğim ama anlayamamaktan korktuğum tasavvuf okumalarına başlamak. Aslında başladım, devam etmek diyelim...

İşte hepsi bu!

Komik bir şekilde bu listeyi bu gün hemen "halletmeli" diye düşündüm dün gece. Fakat gecenin her zamanki gibi bol uyanmalı, delirmeli ve zombiye dönmeli bir gece olabileceğini hesaba katmamışım. Sabah o kadar uykusuzdum ki spora falan kalkamadım. Yazlık kışlık kıyafet değişimi için dolapları döktüm, ev temizledim, annemle turşu kurdum, yavruyla oyun oynadım, 175 kere ev topladım derken kitap okumak bir yana, elime telefon bile alamadım.

AMA bu sefer yapamadım diye düşünmüyorum. Listeye 4. Madde ekliyorum;

-kendimi mutlu etmek için çalışacağım. Bunları da bu amaçla yapacağım. Yani devam etmek için gayret gösterecek ama bugünkü gibi işler planlanan dışına çıkarsa kendime eziyet etmeyecegim.

İşte böyle böyle yükleri boşaltacağım.

Share:

8 yorum:

  1. Yükleri boşaltmada tüm hedeflerinize ulaşırsınız umarım

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin Mızmız. 4. Madde çok umut verici :)
    Bu arada zaten ilk gün dün (22 eylül)dü, yani tam zamanında başlıyorsun, kayıp yok ;)
    Tasavvufta ne okuyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosbulduuuk💝 ben de zaten en cok 4u gercek yapmayi istiyorum su an:)
      Tasavvuf icin de en kolayindan basladim cunku korkum korkup kacmakti! Epey hir interneti araştırdım en sonunda Cemalnur Sargut' un kitaplarıyla basladim. Tasvvuf sohbetlerini kitap haline getirmisler. Konular basliklar halinde ( kader, tevhid vb.) fakat soru cevap şeklinde ve akici...

      Sil
  3. çok şeker :D

    dolu dolu geçmiş işte ilk günün, onlar da kendine hizmet.. bu arada sabah 6 buçukta beygille spor yapma fikri çok hoşuma gitti. seni uykusuz bırakmayacaksa, harika olur gerçekten ya. günün başı, bebe uykuda, vay anasını diyorum. sadece 2 günle bile başlasan, sonra yavaş yavaş artırsan, cillop olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür:)
      Ay di mi ama bence de hizmet hatta kislik kiyafetleri cikarmak dev hizmet :)
      Bak mesela saat 11 olmus bugün ne yaptim ne ettim yavruyu yeniden kendi kendine uyumasi icin ikna ettim. Agladi kizdi falan ama en sonunda razi oldu. Gece uzuuuuuun olabilir ama bu da bence kendime hizmet! Kendi kendine dalmaya ve gece boyu uyumaya bi baslarsa sabah sporu da benim icin yuk olmaz.
      Ayyyy insallah yaa amin!

      Sil
  4. Hadi bakalım diyeyim kolay gelsin. 4. madde en önemlisi aslında, ben de tav oldum ona. Kendime eziyet etmeye çok meyilliyim. Çok sıkı ile çok bol arası bir yer olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle... Eziyet başlayınca kendi motivasyonumuzu yerle bir etmiş oluyoruz aslinda ama artik nasil köklü bir alışkanlıksa vazgecemiyoruz. Denge en güzeli.
      4. Madde hepimizin mottosu olsun o zaman <3

      Sil