35 inde adam olmak(olmaya çalışmak)


Öncelikle buraları şereflendiren herkese selamlar. Ben Hülya. Listeden önce ufak bir girizgah yapmak istiyorum. umarım sizleri bunaltmam. Ben sizlerin bir çoğu gibi blogger değilim. Hatta hiç bir sosyal mecrayı kullanmıyorum. Ama araştırmak, öğrenmek, insanların hikayesini bilmek arzumdan internette bir şeyler okurken genelde alttaki yorumlara da bakarım ve eğer o insanlarında varsa bloglarını incelerim. Ve beni doyuran, ilgimi çeken, samimi gelen, bilgilendiren bir çok blogu takip ederim. Böyle böyle "Öğrenen Anne" "Japon Kedi" "Sade Yaşamak" "Mızmızsamneolmuş" ve tabi ki "Kahve içer miyiz" hayatıma girdi. Sizleri okudukça dünyam bir çok anlamda renklendi, çeşitlendi, beynime oksijen, uzuvlarıma kan gitmeye başladı. Bu hisler bende de blog açma isteği uyandırdı. Aslında bu bir çeşit sizinle evcilik oynamak için benimde Barbie m olması gerektiği gibi bir haldi. Bir açıdan da aklımda olanları yapmak, hayatımı disipline etmek için kendime bir çeşit dijital günlük tutmak gibi olacaktı. Ben tipik bir terazi olarak sapıklığa varan kararsızlığımdan dolayı bunu yapıp yapmamaya karar verememişken hem sizinle aynı mecrada buluşacağım, hemde aklımda olanları icraata dökebileceğim bir fırsat elde ettim (sağol kahve). Şimdi umarım 35 yaş aydınlanması yaşamaya bu kadar yaklaşmışken sizlerinde desteğiyle kendime hayattan ne istediğim, kim olduğum, sınırlarım ve nasıl (neyle,kimle vs..) mutlu olacağım gibi soruları sorabilir, cevabını bulabilirim. En azından ilk kez gerçekten denemiş olurum. Hayatta yapmadıklarım(yapamadıklarım) yaptıklarımdan (yapabildiklerimden) hayli fazla olduğu için listem uzun gelebilir. Kısa olacaktı ama lafı çok uzattım heyecanıma verin.

1-Ajanda tutmak-programlı olmak: İtiraf etmeliyim ki bu listedeki birçok şeyi gerçekleştirememin belkide en temel sebeplerinden biri zaten kontrolüm dışında yeterince karışabilen hayatımı hiç programlamadan, planlamadan yaşamış olmak. 

2-Spor: Tabi ki bunun olmadığı bir liste düşünülemezdi :)Poposu omuz genişliğini geçen her hatun gibi bende hem fiziken daha düzgün görünmek, hemde daha dayanıklı, sağlıklı olmak için hayatıma sporu 35 imde dahil etmek istiyorum. 

3-Sağlıklı beslenme-şekersizlik: Kabul etmeliyim ki 2 numara da olduğu gibi bu misyoner akıma bende kapıldım. Şekerli çayın hala en güzel çay olduğuna inanmaya devam etsem de Canan Karatay kabusuyla her gece güreşmeye içim el vermiyor. Bir karbonhidrat delisi, bir çikolata sevdalısı ne kadar sağlıklı beslenebilirse (aklını kaçırmadan) bende o nispette yapmaya çalışacağım.

4-Kitap okumak: Başta elimdekiler olmak üzere sınırsız,sayısız kitap okumak istiyorum. Öncelik pek tabi ki annelik ve psikoloji ;)

5-Sosyalleşme: Tanım buna tam olarak uyuyor mu bilmiyorum ama en birinci derece yakınlardan başlamak üzere eşe, dosta, arkadaşa, komşuya daha fazla vakit ayırmak. Daha çok misafircilik oynamak ve daha çok yer gezebilmek.

6-Evi eve benzer hale getirme: Hayatımın hiç bir döneminde şahane düzenli, titiz bir hatun olmadım ama hiç bir döneminde de evi bu kadar b.k götürmüyordu. Her şey çocuktan sonra iyice zıvanadan çıktı. Bir de işe dönüp yardımcı alamayınca bize sadece ölmeyecek kadar hijyen, takılıp düşmeyecek kadar düzen kaldı. Ama özellikle sadeleşme, minimalizm ve düzenin insanın haleti ruhuyesine etkileri hakkında öğrendiklerim beni bu konuda iyice tetikler oldu. Üstelik bu madde 5. madde ile acayip ilgili, böyle bir eve misafiri de çağırmak her baba yiğidin harcı değil ;)

7-Yabancı dil: Öyle havalı havalı yabancı dil yazdığıma bakmayın, eni konu ingilizcem var (tarzanca düzeyinde) .Bu tarz listelerde adetten olduğu üzere bende öncelikle var olan ingilizcemi geliştirmek ve daha mucizevi düzeye geçip, kör topal başka bir dil öğrenmeye çalışmak niyetindeyim.

8-Maneviyat: En nihayetinde dervişe de bağlasak da öleceğiz deyip biraz da öte taraf yatırım yapmak niyetindeyim. Zaten sizlerin birçoğunuzun ilgilendiği yoga ve meditasyon tarzı şeyleri hiç denemedim, bilmem. İnsan ne yaparsa yapsın ruhta hissesini istiyor.

9-İş: Biraz da iş konuşalım. Halihazırda devlet memuruyum. Konumuz işsizlikten ziyade evdeki düzensizliğin işe de sirayet etmiş haliyle başa çıkmak. Biriken yazı, mail vs düzenlenmesi ve işlerinde programlanarak unutulma, aksama vs önüne geçmek.

Dediğim gibi uzuuun bir liste oldu. Neyi ne kadar yaparım, sonrası nolur hiç bilmiyorum. Ama işte bende buralarda naçizane sizinle sürecimi başlattım ve devam ettirerek paylaşma niyetindeyim. 

İçimde ki heyecanı ateşlediğiniz ve ilham verdiğiniz için hepinize teşekkür ederim özellikle bu fırsatı tanıdığın için kahvecim sana ayrıca teşekkürler. 

Sevgiyle kalın....


Share:

8 yorum:

  1. Bu senin hayatta yazdığın ilk blog yazın o zaman <3 Ne heyecandır tahmin ediyorum. Ben ilk kez yazdığım yazıyı belki dönüp 30 kez okumuşumdur. İlk yorumumu da haftalar sonra almıştım jajhga, ama olsun :D

    Bence kesin yaptıkların yapamadıklarından fazladır. Ama insanoğlu gelişmek güreşmek istiyor kendiyle işte :D

    Hadi ilk yazın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle heyecanlıyım. umarım son yazım olmaz :)

      Sil
  2. Hulya hos geldin! Ne iyi ettin de yazdın... Listen cok güzel, bence zaten daha iyi olmak icin perspektifi oturtmussun bile. Dilerim listenin umdugundan da fazlasini gercek yaparsin... Burasi madem dayanisma alanimiz oldu yeri geldikce konularla ilgili minik katkilar vermek icin yorumlarda bulusuruz.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ben de hoşgeldin diyorum. blog dünyası şahanedir. yorum almaksa sevinçlerin kralı. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk küçükjoe :) evet blog keşflerim arasında sen de vatsın ama daha detaylı inceleyemedim.sevgiler..

      Sil