Yazar Artışı Üzerine


Depolarını hafifletmek isteyen ve kendi listelerini paylaşan başka kişilerin de çıkması, beni aşırı heyecanlandırdı. Yerimde duramıyorum. Projeyi uygulamakta bile böylesi coşku yaşamadım. Ne de olsa, projenin oldurduğu şey, günlük bazı minik minicik adımlar. Onların toplamı bir şeye benzeyecek (ya da benzemeyecek) Fakat herkesin, aynı başlıkta içerikler üretmesi, ne zenginlik (bu kelime çok yakışıyor buna)

Fakat şimdilik, tek kafama takılan, hangi yazar, neyi yazdı kısmı. Bu konuda bir önerisi olan var mı? Ben ayarlar kısmından bir çözüme ulaşamadım. Eğer herkese uyarsa, Joe'nun bir önceki yazıda yaptığı gibi, bir imza uyduralım mı kendimize? Herkes kendi istediği şekilde belirtir, mesela ben kolay olduğu için paranteze alırım kendi içeriklerimi. Bu hem okuyucu hem yazar açısından takibi kolaylaştırır. Kimin canı nasıl yapmak isterse...

Bir de şunu düşündüm. Aslında süre sonunda bloğu imha ederim diye kurgulamıştım. Fakat belki başkalarının yararlanmak isteyeceği bir kaynağa da dönüşebilir. Kafasındaki bir soruya cevap bulabilir. Malum bu bloğun amacı depo boşaltmak, stok eritmek. En çok da gerçekçi olmak. Belki başka birilerinin de depoları dolmuştur ve özgürlüğünü geri istiyordur. Çünkü okuduğum çok ilginç bir bilgi beni bunu düşünmeye itti blog. Dünyada çoğunlukla tüm bireylerin (eğer savaşta, yoksullukta ya da ölümcül hastalıkların pençesinde değilse) ortak amacı neymiş biliyor musun?

Yapılması gereken işleri bitirdikten sonra, ailesi ve sevdikleriyle iyi vakit geçirmek; ardından yaratıcı üretim yapmak.

Ekmek peynir gibi kapışmış insanoğlu bu gayeyi. Herkes için bunu ifade etmenin yöntemi farklıdır tabi. İlginç! Bu iddia diyor ki, insanoğlunun tatmin sağlayabilmesi için yaşamını düzene oturtmak(günlük görevler, sağlığına bak, para kazan, ev işlerini ayarla, şu bu) sonra sevdikleriyle anlamlı şeyler yapmak- kalbin ruhun ısınsın- ve mutlaka kendini ifade edebileceğin zeki bir şeyler üretmek, standart istekler. Belki yapamayınca ya da kafamızdaki ideal (belki de kendimize yabancılıkla dayattığımız) yaşam anlayışına uygun olarak gerçekleştirmediklerimiz, depoya itiliyor.

O yüzden şöyle diyorum:

Gel abla geel, kampanya var geel!
Stokları eritiyoruz geeel!
Katılmak isteyen varsa, artık teklif beklemesin
Ne zaman hazırsa mailime hesabını göndersin
Şifre mifre olayı yok, dert etmesin
2019'a kadar yolu var, bilsin
Devrim ya da teslim sonu bu işin,
Neler olacak göreceğiz, dizin dizin.


Share:

5 yorum:

  1. Kahve, kenara "etiketler" bölümünü ekle ya da görünür yap derim çünkü Joe çok güzel bir adım atmış, yazısının başına adını yazmış ve kendini de küçük joe diye eklemiş. Aynısını ben de yaptım. Bu şekilde etiketler kısmından yazarlara tıklanıp kim yolun neresinde takip edilebilir. Yazıların başlık kısmına da önce isim sonra başlık yazılabilir ya da isim numara konabilir, yazara da bırakılabilir bence, ne dersin?

    YanıtlaSil
  2. Etiketlerle yazar sorunu çözülür ama başka etiketleri de kullanmaktan kaçınmayalım bunu yapmak için. Bir menü sekmesi olarak bu yazar etiketleri (yana veya yukarı) yerleştirilebilir ayrıca. Bir de blogun hakkımda bölümüne çoklu yazarlı bir blog olduğu, amacı, nasıl yazarların yazılarına ayrı ayrı ulaşılacağı gibi bilgiler yazılırsa iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurcalıycam dediğin şeyi GeCe. Güzel olur gerçekten. Bu arada ben konu bazlı etiketleri ayırdım, sence nasıl olmuş?

      Sil