SORU-001

Ben kendi kendine yazanlardanım ama blogun tarzı ve zamanlaması harika olduğu için yazdıklarımı sizinle paylaşmaya heves ettim. Çiçeği burnunda blogger oldum şimdi ben:)
Sizin bu 100 gün kendini köşeye sıkıştırma egzersizini ben eylülün başından itibaren biraz farklı bir şekilde yapmaya başladım. Hayatımda pek çok değişiklik yapmıştım, koşturmanın içinde kalem kağıttan uzaklaşmıştım ve eksikliğini hissediyordum. Yazmak istedim, bunu da bir kişisel gelişim günlüğü tutar gibi yapmak istedim. Bazı zor sorular derledim kendime. Her gün elime kalem kağıt alıp bu sorulardan birini yanıtlamaya çalışıyorum. Şimdiye kadarki en verimli günlüğüm olduğunu söyleyebilirim.
Aklımda olduğunu fark etmediğim bir şeyi nasıl oluyor da elim kağıda döküyor, anlamak çok zor. Yazmanın büyüsüne kapılınca bu yüzden bırakamıyor insan sanırım. Sen sanıyorsun ki işini sevmiyorsun. Ama yazarken bir bakıyorsun ki sen işi sevmiyor değilsin; uğruna para kazandığın toplum onayına tepkilisin. Soğan kabuğu gibi işte… Ben kat kat soyarak cücüğe ulaşmaya çalışacağım. Psikolojik depolarımı boşaltmaya niyet ettim diyebiliriz yani.
Sorularımı sizlerle de paylaşmak istedim.


SORU-001
KENDİNİZLE VE BAŞKALARIYLA İLGİLİ NELERİ KONTROL EDEBİLİR VE EDEMEZSİNİZ?
Burada kendi etki ve yetki alanlarımızı sorgulamamız gerektiğini düşündüm ben. Soruyu da parça parça cevaplamak daha kolay geldi.
·        Kendinizle ilgili neleri kontrol edebilirsiniz?
Kendimizle ilgili her şeyin kontrolüne sahip olduğumuzu düşündüğüm için “kendinizle ilgili en iyi kontrol ettiğiniz şeyler neler?”e dönüştürdüm. Zamanınızı mı iyi yönetiyorsunuz, beslenme konusunda araştırmacı mısınız, bütçenizi yönetmek konusunda bin muhasebeci gücünde misiniz? Bunlar bizim güçlü yanlarımız.
·        Kendinizle ilgili neleri kontrol edemezsiniz?
Yine kendimizle ilgili her şeyi kontrol edebileceğimizi düşündüğüm için ben bu soruyu “kendinizle ilgili kontrol etmekte zorlandığınız şeyler neler?” olarak cevapladım. Kimisi yeme isteğini kontrol etmekte zorlanır, kimisi susması gerektiği yerde konuşuyordur, kimisi aksiyon almaya başlayamıyordur. Bunlar bizim geliştirilmesi gereken yanlarımız. Buraya çomak soktukça kendimizle ilgili soyulacak yeni kabuklar bulacağız.
·        Başkalarıyla ilgili neleri kontrol edebilirsiniz?
Burada gerçekten etki ettiğimiz, her gün karşılaştığımız kişilerle olan iletişimimi sorguladım ben. Eşinizin her soruya cevap verişinde sesini yükseltiyor olmasını doğru bir iletişim diliyle kontrol edebilmeniz gibi mesela. Ya da iş arkadaşınızın kan emen dedikodularını harika bir manevrayla avokadoyla yapılan lezzetli diyet tariflerine bağlayabiliyorsunuzdur. Apartmanınızı sokak kedilerini beslemek konusunda organize edebilmişsinizdir. Buralar güçlü etki alanlarımız kümesi.
·        Başkalarıyla ilgili neleri kontrol edemezsiniz?
Burada etki edemediğimiz hangi şeyler için can sıkmamamız gerektiğini düşündüm. Evet elektrik faturası geçen aydan yüzde 40 fazla geldi. Bu çok can sıkıcı bir durum. Bütçemde bu durumu göz önünde bulundurarak fatura kalemleri için fazladan para ayırmam beni güvenli alanda tutacak. Faturayı görünce bir ufak küfür ederim ama “vay efendim bunlar hep…” diyerek enerjimi boşa harcayamam. Harcamaya devam ediyorsam ve harcamamam gerektiğini düşünüyorsam bu da soymam gereken yeni bir kabuk.

Ben şimdi yazdım yazdım yazdım, şimdi birileri okuyacak mı yani?
Okuduysanız haber versenize gerçekten:)
Burcu ben:)

Share:

8 yorum:

  1. okumaz mı, okur elbet, yazmanın en zevkli kısmı bu, hoşgeldiniz Burcu. Hatta yönetim sayfasında kaç kişini okuduğu bile yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. utangaçlık depolarımı da boşaltmama vesile oldu bu blog:)
      Teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Güzel bir konu başlığı olmuş, biz de okurken kendimizle ilgili neyi ne kadar başarıp başaramadığımızı takip edebileceğiz ne güzel :)

    YanıtlaSil
  3. Harika sorularla gelmişsin, hoş geldin! "Kontrolcülük" konusunda mı çalışacaksın yoksa? :) Zevle takip ederim, benim de dertlerimden biri o..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar didiklerdiğime göre kontrolcünün kralıyım değil mi?
      Şimdiye kadar hiç kontrolcü olduğumu düşünmemiştim desem inanır mısınız?

      Sil
  4. Ya da iş arkadaşınızın kan emen dedikodularını harika bir manevrayla avokadoyla yapılan lezzetli diyet tariflerine bağlayabiliyorsunuzdur.

    ya bayıldım <3

    YanıtlaSil