eku: Plan program


Azıcık kendimden bahsedeyim, hem kendime hem de size. Plan denince, listeler denince, hedef koymalar, bullet journallar denince akan sular durur bende, yapmayı en sevdiğim şeydir, bir şeyleri planlamak. Aklımda “hayat siz planlar yaparken başınıza gelenlerdir” lafı döne döne plan yaparım: yarın sabah kalkınca ne yapacağım, akşama ne pişireceğim, hafta sonu nereye gideceğiz? oraya giderken çantama konulacaklar listesi, arkadaşıma götürmeyi unutmayacağım şeylerin listesi, o listesi de bu listesi. Hatta öyle ki, üniversitede oda arkadaşım benimle çok dalga geçerdi, kendimi iyi hissetmek, “iş bitirdim” diyebilmek için üstünü çizmelik olur olmaz şeyleri yapılacaklar listesine yazdığım da çok olmuştur: duş al, tırnak kes, çantanı hazırla..

Kısa vadeli hedefler bu yüzden iyi oluyor işte, bugün hiç tatlı yemeyeceğim demek önümüzdeki 100 gün hiç tatlı yemeyeceğim demekten daha kolay, gün sonunda hemen başarıya ulaşabilme potansiyeli var! Bu sene çok hızlı geçti, güzel ama hızlı ve hareketli. O yüzden etraftaki okulların açılması, sonbaharın gelmesi enerjisi bende tekrar lisedeki “yeni sınıfa geçiyorum” hissine dönüştü, önümüzdeki aylar daha düzenli olacak, rutinler tutacak, alışkanlık yaratmaya çalıştığım şeylerde “bu aralar çok karışık bi düzene girelim yapıcam yaa” bahaneleri bitmek durumunda kalacak. Tam da bu kafalarda “yeni dönem”e hazrılanırken bu blogla karşılaşmam bir işaret değil de nedir? (gaza gelmek için her şeye işaret bekleyenler slm)

Geçen hafta kafamda dönen kalemleri / yükleri kağıda döküverdim. Biraz daha sistemli olayım diye şu şekilde bir ayrım düşündüm: “Artık kurtulmak istediklerim” ve “Alışkanlık kazanmak istediklerim”. Bir de önceden beri 2018 sonuna deadline’ı olan bir olayımız var ki, orada tek başıma değilim.

Önce hızlıca “alışkanlık kazanmak istediklerim” kategorisindeki adaylara göz atalım, gönlümüz mümkünse hepsinin yıl sonuna kadar adada bizimle kalmasından ve survivor olmasından yana. Şimdilik sadece maddeleri yazacağım. Neden bu alışkanlıkları kazanmak istediğimi de uzun uzun zaman içinde yazayım ki kendime ayrı bir hatırlatma ve motivasyon olsun:
  • Bir numarada kesinlikle günlük tutmak var. Hatta GÜNLÜK TUTMAK!!! şeklinde önem arz ediyor.
  • Hepimizin ortak derdi olan sağlıktı fitlikti konusunda kendime torpil geçiyorum ve çok kolay bir hedef koyuyorum: Sabahları 15 dkcık pilates / kardiyo yapmak. Merdivenden çıkarken nefes nefese kalmayacak duruma gelmek hepsi o.
  • İyi ya da kötü, çerez ya da çok derin fark etmez, kitap okumak (zira kendimi günden güne daha zor ifade edebilen birine dönüştüğümü hissediyorum son bir senedir)
  • El işi hobilerime sistemli olarak zaman ayırmak, kendime hedefler/ödevler koyarak ilerlemek.
  • Sabahları güne başlamış olmak, yataktan kalkmaya üşenmeden, işe gitmeden önce akşamdan planladıklarımı yapmak ve rahatlamak.
Şimdi “artık kurtulmak istediklerim” kısmına gelelim: KÜLO SORUNSALI. Ben kilolardan değil, bu sorundan, bu muhabbetten komple kurtulmak istiyorum artık. Daha 26 yaşındayım, ona rağmen hayatımın yarısı bu muhabbetle geçti. Bu yaz gelinlik giydim, kendime “düğün bahanesiyle de zayıflıyamıyosam ben bu mereti artık bırakıcam” demiştim. Ve artık gerçekten de bırakmak istiyorum. Ve önümüzdeki 100 günü (gerçi ben biraz gecikmeli başladım örtmenim ama açıkları kapatırım) bu konuyla tamamen bir barışma, ve takmama, (ki bence üstüne düşünmedikçe çok daha rahat şekilde düzene girecek birşeyler) ve takan insanlardan uzaklaşma, muhabbetler döndü mü kulaklarını tıkama seviyesine gelmek için kullanmak istiyorum. Kendimce yeme-içme düzenimde değişiklikliklere gitmek istiyorum: hafta içi alkölsüz, tatlısız, ekmeksiz ve etsiz (belki biraz balık) geçsin, hafta sonları da gelişine göre bakalım be canım demek istiyorum.

Bir de deadline’lı olayımız var demiştim, orada eşimle beraber el ele verip cevaplamamız gereken yapıyo muyuz, nasıl yapıyoruz, hadi yapıyosak şu hazırlıklara girişelim (bebek değil değil) soruları var. Onlardan ileride bahseder miyiiim, bilemedim şimdilik 😊

Oh be, şimdiden bi rahatlama geldi yahu. "Yeni dönem"de tüm sınıf arkadaşlarıma başarılar diliyorum. Sınıf başkanımız kahve'ye teşekkürlerimi iletiyorum. 😘

Share:

3 yorum:

  1. Burdaki herkesin gazıyla çok güzel olacak. Kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  2. benim de en büyük mod düşürücüm kendimde tekrarlayan şikayetler. gerek yok değil mi. sorunlar bitmez ama bari güncellensin :D

    YanıtlaSil