Öğrenen Anne %66

Bir haftayı daha geride bıraktık ve ben durum raporu vermeye karar verdim. Bu hafta kontrolcülükte çağ atlayarak, "dur ya ne kadar ileri gidebiliyorum bi bakayım", diye tuttum, bünyeyi şaşırtmaca oynadım. Biz klinik psikologların nadiren de olsa denediği bir tekniktir; mesela sigarayı bırakmayı deneyenlerde "normalin 3 katı içeceksin bu hafta" komutunu çakarsın, zorlarsın yani, öğürene dek bayılana dek sigara içirtirsin, sonunda "iğrendim yaaa, bi daha asla" diyen olabiliyor. Ben kişisel olarak bu derece radikal terapilere karşıyım ama dediğim gibi bazı bünyelerde özellikle bağımlılıklarda ve yeme bozukluklarında işe yarayabiliyor. Ben de bu tekniği uyguladım ve işi "son noktaya" taşımaya karar verdim. Pazar gecesi şu listeyi yaptım:
Ve tam bir hafta saati saatine bu listeyi uyguladım. Aman yarabbi! Bu bünye bünye olalı böyle zulüm görmemişti. Nasıl zorlandım listeyi uygularken; esneklik sıfır, kaçma şansı sıfır. Ne kadar uyguladım derseniz: %100! Ne kadar memnun kaldım derseniz; tuhaf ama ilk 3 gün şahane hissettim. Nasıl güzel gidiyor, nasıl "başarı" hissiyatı hazzı alıyorum, nasıl "işte bu yaaa, olay tamamen rutini oturtmakta gizli" ile dolup taşıyorum.. Sonra; Çarşamba Maya hastalandı, eve tıkıldık. İnatla uyguladım listeyi, Cuma Lukas hastalandı. Yine iptal etmedik, ateşsizdi, huysuzdu, "bana ne ya babysitter çeksin" dedik, çıktık BAP'la "night out" yaptık! Ebeveynlikte çağ atlıyoruz (orta çağa doğru bir sıçrayış). Haftasonu sirke gitmeler, gezen tavuk kovalamalar, jimnastik kursunun gösterisi falan derken, perişan bir şekilde Pazar gecesine ulaşabildik.

Dostlar bittim. Hafta üzerimden öyle bir geçti ki aman tanrım.

Ne öğrendim: Ben bir liste manyağıyım. Fakat ne "daha" öğrendim: Ben bir şekilde inat ettiysem başarıyorum. Ve fakat bir de ne öğrendim: Bu başarı kısa süreli oluyor, ikinci hafta uygulamak istemiyorum liste miste. Yani spor, sosyal hayat ve çocuklarla oyun, blog ve kitap konusu şahane gitti, zevk aldım, yük olmadı. Ama Almanca... Öğk öğk öğk. Neden bilmiyorum motivasyonum sıfır ya, neden? O zaman bu haftadan bir şey daha öğrendim: Benim asıl sorunum aslında Almanca motivasyonu. Benim belki de "geriye kalan" tek hedefim bu: Almanca çalışma motivasyonu edinmek! Diğer hedeflerin hepsi yaşama yedirilmiş, uygulamada sorun yok, rutine alınmış.

Bu ikilemi nasıl aşacağım bilmiyorum. Almancam B1 düzeyinde ve bu bana günlük kullanımda yetiyor ama ben bunu ilerletmeliyim, çünkü hem mesleki anlamda hem de çocukların eğitimleri ve sosyal programlarına destek olma, Almanya'da tek başıma ayakta kalabilme yetisi edinme adına bu bana lazım. Çünkül BAP'a bişey olsa, itiraf edeyim ben sudan çıkmış balığa dönerim.. O nedenle Almanca'mı B1'den C1'e taşımam şart.. Motivasyon / Fikir önerilerinizi alalım.. Tıkandım ben çünkü.
Share:

16 yorum:

  1. Almanca konusunda çok fazla üstüne gelmesen. çok önem verdiğimiz konular bizi korkutup kaçırmaz mı? ALM dediğin Almanca çalışma planın sanırım. 40 dk zaman ayrılmış, bu süreyi azaltsan. 20 dk ile başlasan. tadı damağında kalır belki, bir heves gelir. Ben 15 dk İngilizce çalıştım geçen hafta her gün. boş bulduğum zamanda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, ille ya hep ya hiç.. Gri tonları göremiyorum nedense

      Sil
    2. https://www.youtube.com/watch?v=F1J2gBWhLog İlham olabilir burada anlatılanlar diye düşündüm, paylaşmak istedim.

      Sil
    3. Hemen tıkladım ama o giriş cümlesi ve eller falan nasıl itici geldi :D Kim bu yahu? Bu kim?! Şaka gibi.. Çok özür dilerim ama evet yani 2-3 kelime bilgilendirme geldi ama kafama etti kafama.. :D Öğreneceğim varsa da öğrenmek isteğim gitti.. Ya da "bu bile öğrenmiş, ben yaparım" motivasyonu muydu amaç? :D

      Sil
    4. ben kahve. o youtube'a denk gelmişliğim var. başıma bir şey gelmeyecekse, kendisi iticiliğin cümle içinde kullanımı.

      Sil
    5. Ahahahah karma yanlış anlama cicim

      Sil
  2. Ben motivasyon değil ama yöntem önereceğim: neden BAP seninle almanca konuşmuyor ya da öğrenmene yardım etmiyor? Ondan böyle bir şey talep etsen ne der? Bence şahane fikirler çıkar ondan.
    Başka bir yöntem: filmleri almanca dublajlı izlemek. Belki sevdiğin filmleri. İlgi duyduğun konularda almanca makale okumak. Ben ingilizcemi öyle ilerlettim. İlk başta takı ve boncuk üstüne ne bulduysam okudum çünkü en güzel açıklamalar ingilizceydi. Başka şansım yoktu. Almanların üstün oldukları bir konuda okuma yapabilirsin sen de. Ama evde hazır konuşan biri varken ben o kozu sonuna kadar kullanırdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 15 senedir birlikteyiz ve hep İngilizce konuştuk, doğal gelmiyor ona da bana da, kendimizi ifade edemiyoruz. Ben şakır şakır Almanca da konuşsam sanırım bizim aile dilimiz hep İnilizce olacak.. Çok denedim, sen Almanca konuş ben İngilizce Almanca cevap vereyim falan dedim ama yok.. Çocuklarla devamlı Almanca konuşuyor, sonra bana dönüp İngilizce bişey söylüyor, 1sn arayla! Çok absürd ama nedense otomatik böyle çıkıyor..
      Podcast dinliyorum ALmanca bir de aslında konuşuyorum günlük ama benim derdim ileri Almanca.. :/

      Sil
  3. Ceren sanırım düzenli bir kursa gitmedikçe ciddi ilerleme zor. Arkadaşım üniversitenin hızlandırılmış kursuna gitti hafta içi sabah 4 gün, evde her gece 3 saat ödev. Çok yoğundu ama dişini sıktı çok hızlı ilerledi. Bazen böyle 2-3 ay dişi sıkıp yoğun bir kampa girince faydalı oluyor. Bu süreçte diğer sorumlulukları hafifletmek lazım tabi ki. Resmen survivor mod. Bilmem sana uyar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlanı 11.40'ta alıyorum Gececim mümkün değil şu an kurs.. Ama özel ders düşünüyorum maddiyatı ayarlayabilirsem

      Sil
    2. Aynı benim gibi işte. Ben online ders buldum saati 10 eu ama müthiş iyi biri çıktı. Skype üzerinden yapıyoruz

      Sil
    3. Bu siteden bulduk baksana sen de. Her ülkede var https://www.colanguage.com/

      Sil
    4. Çok teşekkürler hemen bakıyorum harika fikir

      Sil
  4. Almanca da detaylarında ne zor dil yahu :/ Yukarıdaki önerilerin hepsi mantıklı geldi. Bakalım sen ne üreteceksin merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bugün sabah 6.15'te aklıma güzel bi fikir geldi. BAP'a dedim, hazır netflix ve amazon prime dizilerimizin hepsi finale ermişken, 1 ay boyunca geceleri çocuklar uyuyunca ben almanca çalışıcam sen de legolarınla oynayabilirsin, 1 saatin sonunda buluşuruz :D Ok dedi dur bakalım şimdi onu özel ders hocama dönüştürmeye niyetliyim ikinci adım olarak. Ama buradaki asıl kazanım, gün içinde ayırdığım zamanda tek başımayım ya hemen bişi bulup yan çiziyorum, şimdi BAPın gözü üstümde olacak yan çizemeyeceğim dur bakalım nolcak!

      Sil
  5. EasyGerman öneririm benim Telc B2 sürecimde çok yardımcı oldu. Ve Deutsch mit Marija . Deutsche Welle‘nin bazı güncel haber videolarında fena değil.

    YanıtlaSil