,

GeCe- Planlarimiz Ne Kadar Gercekci


Merhabalar yeniden. Ilk yazimi yazdiktan sonra, haftasina gidisat raporu verecektim ama tabi ki mumkun olamadi. Neden dersen, cevabi kolay cocuklar, ek cikan isler vs.. seklinde bir suru mazeret siralayabilirim. Fakat dusununce isteseydim yapabilecegimi, daha dogrusu planlama yaparken goz onune almadigim seyler oldugunu farkettim.

Hedef koymak sanirim isin en kolay kismi, fakat hedefe dogru gitmek kisminda cuvalliyoruz. Dusununce hedefe giderken cizdigim (belki hepimiz icin gecerli bilemiyorum) yolun tam hatlariyla cizilmedigini farkediyorum. Kendi hedeflerim icin konusacak olursam, meslegimle ilgili okumalar yapacagimi soylemistim. Fakat bu okumalarin belirlenmesi, hazirlanmasi, print edilmesi gibi bir cok ufak detay var. Nedense bu detaylari isten saymayip atliyorum ve onlara zaman ayirmadigim muhletce (ki bu isin on hazirliklari bunlar, olmazsa baslayamam) baslayamiyorum. Birisi benim icin bu mucizeyi hayata gecirmeyecek, tamamen ben yapmaliyim, ve programimin icinde buna da zaman ayirmaliyim.

Bir diger goz ardi ettigim nokta, eger yapacagim is baska kisilerin de katkisini iceriyorsa, onlarin sartlarindaki mumkun belirsizlik ihtimallerini goze almak. Evdeki printerin kartusu bittiginden kocam is yerinden cikartacakti dokumanlarimi. Fakat ne oldu, kocam gecen hafta boyunca 5 gun evden calisti ve hic ise gitmedi, haliyle dokumanlarim hala yok. Bu hic mi hic planlamadigim birseydi. Alternatif bir plan hazirlayip hayata gecirebilirdim ama bunu da ben istemedim, cunku biliyorum ki alternatifi duzeltmek icin daha sonra yeniden zamana ihtiyacim olacak. (ornek uzerinden konusursam, eskisi gibi bilgisayardan okurdum, notlar alirdim ama daha sonra o notlari temize gecmem gerekirdi gibi)

Tabi bu ornekler cok basit oldu ama biraz daha dusununce her turlu meselede bu tip komplike ongorulmemis / plana dahil edilmemis / bosverilmis detaylar oldugunu farkediyorum. Ve bunlar cok basit bir sekilde cozulebilecek iken, belirsizliklerinin yarattigi etkinin hasari oldukca buyuk. Bir dahaki sefere bu ihtimalleri es gecmeyecegim.

Bunlar disinda hedeflerimden baslamak icin on hazirlik gerektirmeyenlerine basladim, rutinime kattim ve gayet memnunum. Ustelik bunu yapmak oyle kolay oldu ki, hala saskinim. Belki diger kisimlar da ilk asamayi gectikten sonra cok kolay olacak.

Hadi insallah.
Share:
Yer: Amsterdam, Hollanda

4 yorum:

  1. İlk hafta içinde herkes hedeflerinden şaşmalar yaşamış ama bu blog sayensinde tekrar hedefe odaklanıp nerede hata yaptık, planlamadığımız ne vardı, bunu nasıl çözebiliriz diyebiliyoruz.
    Bu blogta emeği olan herkese çok teşekkür edeyim yazınız vesilesiyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok katılıyorum, belki tek başıma kalkışsam yine "ay neden ben böyleyim bi işi devam ettiremiyorum" moduyla hüsranlar basacaktı. burda hem "yalnız değilmişim" algısı geliyor, hem de önerilen şeyleri "aa ben de böyle yapayım da düzenime gireyim" diyorum. :)

      Sil
  2. hunharca katılıyorum sana GeCe. böl ve yönet tekniği o yüzden her zaman işe yarıyor. Bir şey hayal edelim mesela:

    'kısa film çekmek istiyorum'

    bu hayali / planı /hedefi alt basamaklarına ayırınca, imkansız kategorisinden alınmakla kalmıyor aynı zamanda basitleşiyor. yeter ki 'ya abi yapmak istiyorum ama şartlar şurtlar' engeline takılma.

    YanıtlaSil