SORU-014


Mevsim geçişinden kaynaklı olduğunu düşündüğüm bir uykunun yetememesi, kafanın yastıktan ayrılmak istememesi sendromu içindeyim son bir haftadır. Sabah 7’de zınk diye uyanan ben alarmı susturup tekrar uyuyup yarım saat sonra korkuyla, geç kaldım hissiyle uyanmalara başladım. Vücudumun uyku istediğinin farkında olduğum için dün akşam 23’te yattım ama vücudumu 8 saat de kesmemiş; bir yarım saat daha maçı uzatmalara götürmüş. Uykuya direnmek çok zor, en ihtiyacın olan anda çekiveriyor fişini uykusuz vücut. Vücut ne derse o, biraz daha erken yatmayı denemem gerekecek sanırım. Çok şükür işim var da yataktan kalkıyorum, kendi irademle kalkmam gerekse kim bilir saat kaçları bulur, ömrümden kaç saat kaybederim. İyi ki işim var! Canım işim!

Vücudum tüm kış uykusu hazırlıklarını yapıyor olsa gerek ki iştahım da artıyor. Akşam yemeğimi saat 6’ya doğru yiyordum; şimdi saat 5’i beklemekte bile zorlanıyorum. 5’te yediğimle kalacak olsam yine iyi; biliyorum ki akşam “az bi’ şey koy ağzına da öyle yat” diyecek. Uykuya direnmek kadar zor bir şey varsa o da yemeğe direnmek ama bu konuda uykuya gösterdiğim anlayışı gösteremeyeceğim. Kışın üşümemek için yağ depolamaya çalıştığını biliyorum vücudum ama montlarımız var kalın kalın, para verdik aldık yani sen kendini yorma.

Arabasızlık denemelerim sürüyor, işe yürüyerek geldim, hem de spor günüm ve kendimi sabote etmemeyi başardım. Alkışlar yağıyor şu an. Uyuyakalmama rağmen bacaklarımı da dişlerim gibi fırçaladım. Bacaklarım da dişlerim kadar değerli ve ilgi gösterilen şeyler güzelleşir. Peki ya “no spend”? Bu konuda sadece gözlem yapıyorum ama henüz o tracker’da bir haneyi bile karalayamadım, ciğerim yanmıyor desem yalan.

SORU-014
GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN YANLARINIZ NELERDİR?

  • ·        Sosyal ilişkilere ayrılacak zamanın organizasyonunu yapabilmek.

Zaman yönetimi konusunda iyiyimdir ama bazen aylarca görüşmediğim ama her gün görüştüğüm kişilerden daha çok sevdiğim insanlar oluyor. Her spora gittiğimde oradaki arkadaşlarla bir de kahve içiyorum ama yarım saat uzakta olan üniversite arkadaşımla 2 ay oldu görüşmedim. Bu iş nasıl organize edilir henüz tam çözebilmiş de değilim.

  • ·        Hislerime daha fazla güvenmek.
Bu konu tartışmaya açık ama benim inancıma göre hepimiz her bilgiye vakıfız, hislerimizi modern
dünyada deforme olmuş durumda. Hislerin kas gibi çalıştıkça güçlendiğini düşünüyorum.

  • ·        Hakkımı aramak.
Bazen tembellikten bazen korkaklıktan hakkımı aramıyor ya da savunmuyorum. Geçenlerde bir kadın yan yoldan çıkarak arabamı çizdi ama haklıymış gibi bağırıp çağırdığı için korktum ve sanki benim hatammış gibi tepki verdim. Hala aklıma geldikçe kadına da kendime de kızıyorum.

  • ·        Özşefkat geliştirmek.

Bir üstteki maddede göreceğiniz gibi kendimi teselli edeceğime kendime kızıyorum. Zaten mağdur edilmişim, kadın beni paralize etmiş, “niye öyle demedin, niye böyle davrandın?” diye bir de ben kızıyorum kendime. Bu durumdan ne öğrenebilirsin Burcu’cum? Gel bir sindirelim sakince şu konuyu.

  • ·        Davranış ve düşünce kalıplarımı deşifre etmek.

      Bu çok keyif aldığım, dibi bucağı olmayan bir konu. Keşifler kendimle olan iletişimimi güçlendirmemi sağlıyor. Bir de çözüm üretebilecek cesareti toparlayabilirsem kendime olan güvenim ve saygım da artıyor. Yaşamanın en eğlenceli yanlarından biri kendini daha yakından tanımak. Yarın ne olacağına ve senin olana nasıl tepki vereceğini asla bilemiyorsun.

  • ·        Aktif dinlemek.
Karşımdaki bir şey anlattığında fikir vermek, yorum yapmak, onun lafını bölmek gibi huylarım var. Bana yapılınca çileden çıkıyorum. "En iyisini ben biliyorum, şimdi sus ve dinle!" tavrından kurtulmak, karşımdakini gerçekten dinlemek, onun anlattıklarından ne öğrenebileceğime odaklanmak istiyorum.









Share:

7 yorum:

  1. Burcu bütün maddelerin altına denden koydum farz et. Nabıcaz bunları? Egzersizi var mıdır ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şeye niyet edince algıda seçicilik mi oluyor artık nedir, bir yerden bir yöntem duyuyorsun, bir arkadaşın bir instagram postu gönderiyor, bir şeyler oluyor sanki. Buraya yazınca davranışımla yüzleştiğim için bir daha arkadaşımın lafını kestiğimde hop hop hop diyip geri vites yapabilirim belki. Ya da bir konuşmanın sonunda "of yine adamı dinlemedim" diyip koşarak geri dönerim ve "kardeş ya ben senin lafını kestim, anlat, dinliyorum." diyebilirim.
      Fark ettiğimiz için bile kocaman alkış lütfen. Çünkü neden? Özşefkat.
      Hislere güvenmek konusuyla ilgili birkaç egzersiz var aslında. Zeynep Aksoy çok açıklayıcı bir eğitmen bence bu konuda. Yinyoga ve meditasyon çalışmalarını YouTube'da bulabilirsiniz. Özle iletişim kurma amaçlı bazı inzivalar da var. Sessizlik oruçları var, rollere girerek yaptığınız çalışmalar var. Reiki gibi enerji çalışmaları var. Kendimize uygun olana eğilebiliriz diye düşünüyorum.
      Sosyal ilişki yönetimi cidden cevabını bilmediğim bir mesele oldu. Bir bilen el verir belki. Ya da hemen ertelediğim bir telefon konuşmasıyla işe başlayayım.

      Sil
  2. Sosyal ilişki organizasyonu adından da belli olduğu gibi sadece senin kontrolünde değil, karşındaki kişinin de isteği, zamanı, ruh hali gibi değişkenleri var. Eğer söz konusu kişiler de hevesli ise belli bir zamanı o görüşme için programlamak en iyisi. Mesela ayda bir şu gün şu saatte şurada buluşma diye ikiniz de anlaşırsanız, kolayca rutine girer ve ikinize de çok iyi gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemler gün yapınca dalga geçiyordum ama galiba bu aylık görüşmeleri bir rutine bağlamak en temiz çözümlerden biri:)

      Sil
  3. ben de kışa geçişle uyanamama problemine başladım, bu sabah da yapacaklarımı erteleyip işe yetişebileceğim saatin son raddesine kadar uyudum, olsun bana da alkış :)

    hafta sonu için kendime zaman ayırma ödevi verdim, senin soruları tek tek yazıp kendi cevaplarımı arayacağım. çok güzel bir yol gösterici oluyor bana, içten teşekkür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya siz ciddi misiniz? Halaylar ve zılgıtlarla kutluyorum yorumunuzu!
      Alkış ne demek, konfetiler patlatıyorum size!

      Sil
  4. 2 çocuklu kocamla 5 yıl evlilikten sonra, kocam garip davranmaya ve diğer bayanlarla dışarı çıkmaya başladı ve bana soğuk aşk gösterdi, birkaç kez diğer kadınlarla olan ilişkisi hakkında soru sormaya cesaret edersem boşanmakla tehdit ediyor, ben eski bir arkadaşım bana, internette Dr. denemek için, onunla temas ettiğimde, bir aşk büyüsü yapmama yardım etti ve 48 saat içinde kocam bana geri döndü ve özür dilemeye başladı, şimdi iyi ve gerçek için diğer bayanlar ve onunla gitmeyi bıraktı . Bugün için şu yolla çözülecek ilişkiniz veya evlilik probleminiz için bu büyük aşk büyü tekeriyle iletişime geçin: wealthylovespell@gmail.com veya doğrudan WhatsApp: +2348105150446.

    YanıtlaSil