SORU-013


Bu akşam iş çıkışı spora gideceğim. Havlusu, terliği, mataraları, yedek kıyafeti derken bir çanta eşya oluyor. Araba kullanmama challenge’ımı en çok spor günlerinin sabote edeceğini biliyordum. Kol çantasında dünyayı taşıyan biri olarak bir de spor çantası eklenince minik bir hamala dönüşüyorum. İşe gelirken iki çantayla geldim ama spora giderken yarın sabaha kadar kullanmayacağım eşyaları ofiste bırakacağım. Çanta optimizasyonu yaparak araba kullanmama iddiamı destekleyebileceğimi düşünüyorum.


SORU-013
GÜÇLÜ YANLARINIZ NELERDİR?

Kendimi geliştirmeye hevesliyim.

Eksiklerim konusunda dürüst olabiliyorum.

Tespit ettiğim eksiklerimi iyileştirmek konusunda gerçekçi aksiyon planları yapabiliyorum.

Planlarımı hayata geçirebiliyorum.


Benim en önemli özelliğim bunlar. Kendimi şirkete mi döndürmüşüm nedir? Belli aralıklarla durum tespiti yapıp aksiyon planları çıkarmalar falan. Karlılığımı ve sürdürülebilirliğimi ön planda tuttuğum da bir gerçek. Tüm bunları etik şirket politikalarıyla da yapmaya özen gösteriyorum üstelik. Müessesemizde güler yüz esastır. Bucita Ltd. Şti. gururla sunar. Since 1991.

Bu kurumsal kimliğime yakışır şekilde kendi şirketimin CEO’su olarak tek çalışanım olan kendimi belli aralıklarla ödüllendirsem, ona primler, motivasyon yemekleri, minik hediye kitleri versem, takdir ettiğimi etkili bir şekilde belirtsem, teşekkür etmeyi unutmasam çok iyi olacak. Ben bir yönetici olsam personelime ilk hatasında kapıyı göstermezdim, onu kıracak laflar sarf etmez, gurunu kırmaz, mağdur etmezdim. Kendi hatalarımda hemen korkup, utanıp kabuğuna çekilen içimdeki beni tekrar motive etmekten, “olur böyle şeyler, bir dahakine ne yapmayacağını biliyorsun; gel şimdi bir yemek yiyelim beraber.” demekten farkı yok bunun. Personelime gösterdiğim anlayışı kendimden esirgememeliyim. Pembe Fili Düşünme’yi okuyan olmuştur mutlaka; “özşefkat” başlığı uzun uzun işlenmişti orada. Başkasına davranmayacağımız şekilde kendimize davranmamak. Yalnız başını yemek yediğinizde de bir sofra hazırlamak gibi işte. En değerlimiz kendimizken en az özen gösterdiğimiz kişi durumuna düşmemek gerektiğini hatırlamam gerekiyor.

Bak hemen bir durum tespiti daha. “Özşefkat” konusunda eksiklerimiz var, Burcu Hanım. Lütfen bu konu hakkında da bir aksiyon planı hazırlayıp ajandalarımızı organize edelim. Konu ile ilgili sık sık hatırlatmalar yapalım. Bir aylık zaman dilimi sonunda durumu tekrar masaya yatırıp grafikleri analiz edelim lütfen.

Saygılarımla,
CEO of Bucita

Share:

6 yorum:

  1. Kendi şirketinin CEO'su gibi düşünme bakış açısına bayıldım! Hakikaten en çok kendimizi ihmal ediyoruz galiba... Oysa bir dolu insana hal hatır sorarken, bir dolu insan için bir sürü emek verirken biraz da kendimize dönmemiz lazım. Kendimize "nasılsın?" dememiz, arada kendi sırtımızı sıvazlamamız falan lazım... Çok güzel özetlemişsiniz! :) Bu yaklaşımla tüm hedefler, en güzel haliyle gerçekleşir bence. Yazınızı okuyunca, planlarınızı gerçekleştirebileceğinize inandım:) gönlünüzce olsun her şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkür ederim:)
      Benim de inancım artıyor yorumlarınızı okuyunca:)

      Sil
  2. Bayıldım konuyu ele alış yaklaşımına ❤️

    YanıtlaSil
  3. Ay süper yaklaşım! Kitabi okumuş ve cok begenmistim. Her seyini oldugu gibi alma, o yanlarina ragmen degil o yanlarinla birlikte var olma düşüncesi bana cok iyi gelmisti.
    Bu CEO ornegi de zihnimi acti, sık sık kendime hatirlatirim artik!

    YanıtlaSil