SORU-009


İş yerinde bir bitkim var. Ofis doğal ışık almıyor diye güneşlendirmeye çıkarıyorum onu belli saatlerde. Yazları sabah ve akşamüzeri çıkarıyordum, öğlenleri içeri alıyordum yanmasın diye. Evvelsi hafta fırtına uyarısı yapılmıştı ya hani, ben o ilk rüzgarın başladığı gün işten çıkarken bitkimi dışarıda unuttum. Ertesi gün geldiğimde öyle yıpranmıştı ki garibim… Minnacık dallarının hepsi boynunu bükmüş, ayakta duramıyorlardı. Çok vicdan azabı çektim, çok üzüldüm. Öyle dikkat ettim ki suyuna, güneşine, rüzgarına… Bugün sabah gördüm ki minik minik yapraklar baş göstermiş gövdesinde. Alkışlar, konfetiler, partiler! Nasıl mutlu oldum anlatamam.
Sahi biz nasıl mutlu oluyoruz?

SORU-009
SİZCE MUTLULUK NEDİR? MUTLU OLMAK İÇİN EN ÇOK İHTİYAÇ DUYDUĞUNUZ ŞEY NEDİR?

Mutluluğu birinin ya da bir şeyin bana verdiği gibi bir yanılgım var sanırım. Bitkimin canlanması beni mutlu eder, minik kedinin iyileşmesi beni mutlu eder, takdir edilmek beni mutlu eder, sevilmek beni mutlu eder. Mutlu olmayı dışarıdan gelecek faktörlere bağlamaya devam ettiğim sürece bu kafa zor rahat eder. İnsan kendi içinde nasıl barış, huzur, mutluluk ortamı yaratabilir ki?

Benim bütün konularım burada kilit oluyor. Kendi kendine yetebilmek, kendi kendini onaylamak, kendi varlığından mutlu olmak, kendin olduğun için yeterli olmak…

Bu konularda fikri, bilgisi, kitap önerisi olan bana yazabilir mi?
Benim düğümüm burası, ben burada biraz vakit geçirmeliyim.
Yazı bitti, soru paydos. Valla tadım kaçtı sabah sabah...

Share:

13 yorum:

  1. Tuten Yolukar- Bunlarin Hepsi Hikaye ve Deli Anne Ince Hayat

    YanıtlaSil
  2. Mark Manson'un kitabı (Ustalık Gerektiren Kafaya Takmama Sanatı) oldukça popüler oldu, belki duymuşsunuzdur, ben de okumaya henüz başladım. Tavsiye etmek ya da etmemek konusunda düşünecek kadar ilerlemedim :) Ben bloga hala kendi sürecimi yazamasam da, 100 günlük sürecin bir parçası olarak kendime o kitabı okuma ve inceleme ve üzerine düşünme görevi verdim. 9. soru da aklıma kitabı getirdi, ve aşağıdaki makalesine göz atıp sizin için ilgi çekici olup olmadığına karar verebilirsiniz :)

    https://markmanson.net/not-giving-a-fuck

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış makaleyi paylaşmışım pardon asıl şunu paylaşmak istemiştim
      https://markmanson.net/stop-trying-to-be-happy

      Sil
    2. İlki güzel güldürdü :) İkincisi faydalı evet..
      Fakat benim bir sorum olacak, adı lazım değil bir ülkede herşey çok berbat giderken, bazı insanların buna bir fuck vermemesi hatta bir adım öteye dahi geçip gayet mutlu yaşamlarına devam edebilmeleri, bu durumda nereye oturuyor işte asıl beni düşündüren o.. Çünkü "kendi mutluluğunu yaratmış üstün düşünceli insanlar" olduklarını sanmıyorum bu grubun..

      Sil
    3. Makaleler süper ve adamınızı takibe aldım:)
      Rollo May'in Kendini Arayan İnsan'ını önerdi bir psikolog arkadaşım. Belki faydalanmak isteyen olur.

      Sil
  3. Ben de kişisel gelişim kitabı çok. Kısmen işe yaradıkları oldu. Ama hayatımı değiştiren daha olmadı. Ebru Demirhan'ın Yaşamın Gizli Şifresi kitabına göz atabilirsin. Ben görüşmeye başladım. Yolun başındayım işe yarıyor demek için. Ama başka bir bakış açısı olduğu içim tavsiye ederim. Geçmişi ve ataların kaderini tekrar yaşamakla ilgili detaylar var.

    YanıtlaSil
  4. ayyy cok gec yazdim ama cozum son postumda tatlim;D;D yani kendimi tavsiye ediyorum sana hayatim;D;D;D ayy belki de coktan bulmussundur bile cozumu..ama bence kacirma beni genede tatlim;D;D ben olsam kacirmazdim yani;D;D;D
    sorularin senin rehberin tatlim..umarim keyifli bir yolculugun olur..basarilar..

    YanıtlaSil
  5. kısa aydınlanmalar yaşadığım kitaplar okudum yaşadım. Seninle başlamadı diye bir kitap var kısaca şöyle bir sorgu yaptırıyor bazı yaşananlar belki de genler kanalıyla büyüklerinizin yaşadıklarıdır= keşfedin ya da belki de aradığınız sevgi kabul onaylanma aradığınız yerde yoktur çünkü belki alamıştır'ı anlatmaya çalışıyor. Bir önceki yazınızda da alice miller 2 kitabı ve bir başka kitap da var onlar da iyi. İnsanın anlam arayışını da övüyorlar, eckhart tolle hiç okumadım fakat tavsiye aldım. Human diye bir belgesel var onu izliyorum küçük küçük. Cem Mumcu psikiyatr dialogger diye youtube'da kısa videolar paylaşıyor orada misal Sharp Objects diye bir diziden bahsetti şefkat ile alakalı olunca cımbızladım.Bir de Century Of The Self den de bahsetti Bugünlerde şu cümleleri söylüyorum kendimi olduğum halimle kabul ediyor ve seviyorum aklıma geldikçe, valla gören deli diyebilir ama aynada kendime bakıp gülümseyip seviyorum kız seni diyorum.

    şema terapi benim çözümüm gibi hissediyorum. Hayatını Yeniden Keşfedin de şemaların ele alındığı bir kitap. Bir gün kendimizle buluşmamız dileğiyle.

    Sema ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel öneriler. Cem Mumcu'yu ben de takip ediyorum. Seninle Başlamadı'yı da listeme almıştım. Diğerlerini de hemen inceleyeceğim. Çok teşekkürler dolu dolu paylaşımınız için:)

      Sil
  6. Ben de israrla Sema hanimin tavsiyesini yineliyorum. Belki tek basina cozum degil ama bazi seylerin kafada netlesmesi icin cok iyi bir baslangic.

    YanıtlaSil