SORU-012


Haftasonu her yeni taşınanın kutsal mekanı İkea’da biraz vakit geçirdim. Sonunda bir kitaplık sahibi olmayı başardım. Salondaki her an yeniden taşınacakmışız etkisi yaratan koliler gitti. Kitaplarımı yerleştirdim kütüphaneme özene bezene. Romanlarıma dokununca, gözüm onları görünce eski bir arkadaşımın fotoğrafına bakmış gibi oldum, arkadaşımı arayasım geldi. Kişisel gelişe gelişe kitaplarla olan ilişkimi biraz deforme etmişim. Öğrenmem, aşmam gereken şeylerle aynı yere girmeye başlamış kitaplar. Oysa onlar benim oyun arkadaşlarım. Roman okumayı çok özlemişim. Okunacaklar listemden 2-3 kitap seçtim, hemen gidip aldım. Bugünden itibaren her gün 10 dakika kitap okumaya niyet ediyorum.

Yeni ev, yeni düzen. Yıllar sonra ilk defa evimi başkasıyla paylaşıyorum. Bu da bazı anlaşmalar yapmayı gerektiriyor. Kardeşimle pazar sabahları yapılacak temizliği bölüştük. Birimizin mazereti olmadığı sürece dönüşümlü olarak bir hafta birimiz, diğer hafta öbürümüz çılgınca banyo temizleyecek. Banyoyu temizlemeyen de yerleri süpürüp silecek. Bu konuda istikrarlı olup olamayacağımızı gözlemleyip iyileştirmeler yapılabilir.

Bir arkadaşım bacaklarını fırçalamayı alışkanlık haline getirmek istiyor ve bunu İnstagram üzerinden duyuruyor ki bir itici güç olsun. Benim ailemde varis ciddi bir sıkıntı ve ben uzun saatler bilgisayar başında oturan otuzlarına yaklaşmış bir kadınım. Bacak fırçalamanın kan dolaşımını arttırdığını pek çok defa okumuştum ama bir fırça edinmemiştim. Geçen hafta fırçamı aldım. Her sabah 5 dakika bacaklarıma ayırıyorum. İlgilenilen her şey güzelleşiyor. Bacaklarıma 5 dakika ayırmak benim onlara borcum.

Bana ne kadar iyi geldiğini bildiğim halde uzun süredir aksattığım bir alışkanlığıma da geri döndüm pazar günü. Kese! Ölü deriyi vücuttan parça parça ayıran o müthiş etkinlik. Duştan çıkınca tüm gözeneklerinizden içeri giren o oksijen. Bu kadar rahatlatıcı bir şeyi nasıl aksatabiliyorum, anlayamıyorum. İki haftada bir hunharca kese yapacağım.

İşimle evim arası çok yakın olmasına rağmen bazı sabahlar oyalanıp oyalanıp son anda işe arabayla gitmeye karar veriyorum. Hem sabah yürüyüşümden oluyorum hem de işten sonra yapacağım her şeyi arabayla yapmam gerekiyor. Spora ve İspanyolca kursuna giderken tramvay kullanmak benim için çok daha avantajlı. Park yeri sıkıntısı çekmiyorum, yolda İspanyolca çalışabiliyorum ve evet benzin harcamıyorum. Eğer çıkışta araba kullanmam gereken bir durum yoksa hafta içi araba kullanmamaya niyet ediyorum.

İspanyolca kursunu desteklesin diye Duolingo kullanıyorum. Günlük tekrar ve kelime bilgisi için faydalı buluyorum. Seveni sevmeyeni vardır muhakkak ama ben yararını görüyorum. Benim Duolingo’ya ayırdığım zaman iş çıkışı İspanyolca kursuna ya da spora giderkenki tramvayda geçen zaman. Araba kullanmak benim Duolingo rutinlerime de balta vurdu. Az araba çok İspanyolca.

Yıllardır bütçe yaparım. Tatlı bir excel tablom var, düzen takıntım burada çok işime yarıyor. Bullet journal kullanıcılarının alışkanlık takip ettikleri tablolar var ya, takip ettikleri bir alışkanlık var ki çok hoşuma gitti. “no spend day”. Bu konuda bir hedef belirlemeden önce durumumu tespit etmek için ben de bir cetvel tutmaya karar verdim. Bir ay boyunca hiç harcama yapmadığım kaç gün var? Bunu belirledikten sonra iyileştirme planı yapacağım. İlk hedef mevcut durum tespit raporu hazırlamak.

Haftaya iddialı başladım. Kendime güveniyorum. Desteklerinizi bekliyorum. Günün sorusunu biraz işime geldiği gibi soracağım:

SORU-012
BU HAFTA HAYATINIZA HANGİ YENİ ALIŞKANLIKLARI DAVET EDİYORSUNUZ?

  1. Her gün 10 dakika kitap oku.
  2. Pazar temizliği.
  3. Her sabah 5 dakika bacak fırçala.
  4. İki haftada bir kese yap.
  5. Hafta içi araba kullanma.
  6. Her gün Duolingo.
  7. No Spend Day Tracker


Share:

4 yorum:

  1. Şahane bir hedef listesi olmuş! :) Ben de bir ara bu bütçe meselesine epey kafa yormuştum; hatta detaylı yazmıştım: http://sinmarin.blogspot.com/2017/03/less-is-more.html

    Son dönemde iyice kontrolden çıktım gerçi ama no spend day fikri iyiymiş; deneyeceğim! teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize çok sevindim:)

      Yazınızı okudum, excel'iniz hayırlı olsun:) Düzenli tutulan bir harcama listesi size harcama planınız konusunda da çok fikir verecektir. Önümüzdeki ay biraz sıkıştım ama sonraki ay bir haftasonu kaçamağı yapabilirim diyebiliyorsunuz. Ya da bitecek olan bir üyeliğinizin yenilenmesi için toplu bir para çıkışı olacaksa onu tablonuzda görüp o aya destek olması için birikim yapayım diyebiliyorsunuz.

      Birikim yapmak ve yapılan birikimi elde tutmak da ciddi bir irade gerekiyor. Taşınma sırasında benim tüm birikmişim gitti ve birkaç ay daha birikime bütçe ayrılamaycak gibi gibi görünüyor. Sözde erken emekliliğimi garantileyecektim ama bu ayki erken emeklilik fonumla kitaplık alıverdim:)

      Sil
  2. Ben de günlük cilt bakımı gibi birkaç dakikalık zaman ayırsam çok iyi olacak. İyi hatırlattın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kullandığım ürün sayısını azalttığımdan beri cilt bakım rutinimi pek aksatmıyorum. Reklamlar yüzünden ihtiyacım olmayan, iyi gelmeyen, faydası olmayan pek çok şeyi arka arkaya yapmam gerektiğini sanıyordum ve cildim çok kurcalandığı için daha fazla reaksiyon veriyordu. Cilt tipime uygun ürünle temizleyip nemlendiriyorum; regl zamanı yağlandığı için de kil maskesi yapıyorum. Çok az zaman gerektirdiği ve basit olduğu için de yapmaktan erinmiyorum.
      Cilt bakımında da minimalizm diyorum:)

      Sil