Öğrenen Anne %95

Cuma öğlenden beri noel tatilindeyiz; kan, ter ve gözyaşı olarak özetleyebilirim. Noel ve bu tip özel günler intihar oranları tavan yapıyor (şu an nöbetteki meslektaşlarıma güç dilerim) ama anksiyete ve depresyon başta olmak üzere tüm sıkıntılı ruh hallerinin de arttığını biliyoruz. Nedeni: aile :D Fazla aile.. Gereğinden fazla aile..

İnsana insan gerek ama keşke insan çevresindeki insanları tamamen kendi seçebilse (şimdi bana "her bebek doğacağı aileyi seçermiiiiş" diye gelmeyin, tersim çok pistir, görmeyin). Akrabalarımızı seçemiyoruz tabii. Eşimizi seçiyoruz ama onun akrabalarını da kendi akrabalarımız gibi seçemiyoruz. Yine keza çocuklarımızı da seçemiyoruz (şimdi bana "koşulsuz sevgi, olduğu gibi kabul etmek" demeyin, yanlış zaman, kırmayalım birbirimizi). Fakat seçebildiğimiz şey: seçemediklerimize karşı davranışlarımız. Bağırmayan anne olma yazılarımı takip edenler biliyor; duygularımızı kontrol edemeyiz ama davranışlarımızı kontrol edebilmek ve değiştirmek mümkün diyip duruyorum. Ha yine öyle birşeyler diyeceğim.. Akrabalık ilişkileri üzerine.

Canım çıktı. 3 gündür eşimin dağılmış ailesiyle sosyalleşme hallerindeyim, malum noel çok özel bir zaman. Noel gecesi kayınvalide bizdeydi. Noel sabahı kayınpedere gittik. Noel sonrası bu sabah yine kayınvalideyle brunch'taydık. Çocuklar tabii evde kalıp aldıkları hediyelerle oynamak istiyorlar.. Ben küveti burnuma kadar doldurup tüm gün çıkmamak istiyorum. Kocacığım yeni legolarını kurmak ve oynamak istiyor. Ama son derece medeni bir şekilde tahta masalar etrafında toplanıp yetişkin sohbetleri ederek çocukları sıkıntıdan delirtme ve yorgunluktan çıldırtma noktasına dek zorluyor, kendimizi de fazla alkole, çikolataya ve ete boğuyor, zamansız içilen kahveler yüzünden uyuyamıyor, kalp çarpıntıları geçiriyoruz. Neymiş, akrabalık, özel günlerde bir araya gelmekmiş peeeeh..

Eşimle ben tek çocuk olduğumuz için, alışığız, az ama candan akraba olsun mantığındayız. Akraba ilişkileri, özellikle kan bağı olmayanlar ya da 2. dereceden olanlarla 3 günden uzun sürdüğünde bence çok yorucu oluyor. Yorulduk yani.. Dün eşimin sinirleri bozuldu "ben bazı akrabalarımla görüşmekten vazgeçmek istiyorum" moduna geldi. "Ne gerek var zaten yılda 1 defa görüşüyoruz, yaşam felsefemiz farklı, bu insanlar beni yoruyor" dedi. Açık söyleyeyim, bana kalsa ben koşa koşa kabul ederim bu durumu ama politik doğruculuk adına "aaa olur mu canım öyle şey, akraba onlar, kan bağın var olmaz" dedim. Sonra düşündüm, adam haklı aslında, gereksiz kafa yorgunluğu oluyor, dramalar dramalar.. Ama şu da var, acaba kesip atmak mümkün mü? Bence değil. Onun kafa yorgunluğu hatta, bence senede 1 defa görüşüp "haydi eyvallah" yapmaktan daha zor.. Yüzeysel ilişkiler.. Zaman kaybı evet ama en azından psikolojik anlamda kafan rahat, gördüm, görevimi yaptım, bu sene de yırttım mantığı.. Tabii bu da benim tasavvuf anlayışıma ters geldi düşününce, e ne yapmalı peki?

Sanırım bu tip insanlara verdiğimiz duygusal ağırlığı hafifleterek başlayabiliriz. Yani gerçekten gönül koymak yerine gönül çekmek.. Fazla önem vermemek, duygusal anlamda bizi etkilemelerine izin vermemek, kaale almamak. Bu ilk adım. Sonra mesela biz önem vermiyoruz ama onlar bize aşırı önem veriyor ve peşimizden geliyor, bizi iletişime ya da etkileşime zorluyorlarsa, ne yapılabilir? O zaman sınır çizmek, tutarlı bir şekilde sınır koymak ve bizden beklentileri varsa, "kusura bakmayın, bu konuda yardımcı olamayacağım çünkü bu benim enerjime zamanıma vs maloluyor ve bunu istemiyorum" diyebilmek. Kırılırlar, üzülürler diyorsanız, hop ilk madde neydi, kendi düşüncelerimiz ve duygularımızın hakimiyetini sağlamak, duygusal ağırlığı hafifletmek. Yani karşı tarafı kontrol edemezsiniz ama kendi duygularınızı edebilirsiniz..

Bunu yazdım çünkü kendi ailemde, eşimde, arkadaşlarımda çok görüyorum bu "akraba işte atsan atılmaz, satsan satılmaz" mantığını ama kendilerini ne kadar zorladıklarının farkında değiller. O nedenle ya küt diye keseceksin hastalıklı ilişkini ama kafanda bitmemiş bir dosya olarak yıllarca kalacağına da hazırlıklı olacaksın, ya da ilişki davranışını değiştireceksin, kontrolü eline alacaksın ve duygusal yükü azaltacak, sınırlarını koyacak, duruşunu tutarlı hale getireceksin. Başka yolu yok bence.. 

Böyle bir "atamıyorum da satamıyorum da" depo maddeniz varsa.. Aklıma bunlar geldi.. Oy oy 5 gün kaldı yeni yıla... :)
Share:

11 yorum:

  1. Böyle insanlar var malesef atsan atılmaz satsan satılmaz çekmeye mecburum 😯

    YanıtlaSil
  2. almanya da işler nasıl yürür bilmiyorum ama burada akrabalık ilişkisi sadece bize bağlı bir faktör olmuyor. en basitinden annem 5 sene de bir görüştüğüm kuzenimin doğum gününü arayıp hatırlatır ve annecim lütfen !! ara der. hadi gel ilişkiye nokta koy.ya da babamın hatırı için bayramdan bayrama görüştüğüm amcam var napcaaaan mecbuurr.
    onu da geçtim toplumsal linç ve cık cık korosu var. diyelim bir akrabaya kibarca sınır çizdin görüşmüyorsun o zaman seçim zamanı çalışan parti gönüllüsü gayretiyle her aile toplantısında hakkında negatif propaganda yapılmasına kibirli,kendini beğenmiş ilan edilmeye hazır olun. işte türkiye de yaklaşık olarak durum budur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bence yakın çevrene sınır koymada sorun var, "annecim aramak istemiyorum, içimden gelmiyor, sen ara benim de selamımı ekleyiver" denebilir. Ya da bayramdan bayrama görüşülür, fazla öpüşülüp koklanmadan, ne bileyim uzak bir komşuyla görüşmek gibi fazla duygusal veri vermeden, almadan.
      Haklısın aile ilişkileri çok karışık ve simbiyotik türkiye'de ama yine de insanın kendi bireysel ve toplumsallık görüşünde bitiyor bence iş
      Benim de görüşmediğim aile bireylerim var ve haklısın bazen sınır koyuyorsun ama o sınırın ihlali devamlı sürekli deneniyor, acındırma, kızgınlık, olmadığın şeylerle itham edilmek falan ama benim bir kulağımdan giriyor öbüründen çıkıyor. Duygusal değer bundan önemli.. Ama çok zor bu yetiyi geliştirmek için bireysellik, empati kadar özdeğer bilinci, kişisel yaşam felsefen konusunda kafa yormak ve bu "sınırlar ve görevler" konusunda evliyaya bağlaman gerekiyor :D Sonra zaten duygusal değeri ayarlamak basitleşiyor..

      Sil
    2. dozsuz merhamet ve vericilik, ammaann sen yap insanlığını onlar utansın ve yine ayarı kaçmış empati ile büyütülünce; duygusal ayar yapmak ve cidden benliğini,kişisel isteklerini ortaya koymak zorlaşıyor. bunun sıkıntısını en çok duygusal ikili ilişkilerimde yaşadım ve tabi en çoğunu evliliğimde yaşıyorum.gerçekten yorucu oluyor.

      Sil
    3. :) o zaman yeni yılda çalışılabilecek bir konu sana! çok sevgiler!

      Sil
  3. Mali olarak aşağı mısın? Bir kredi mi arıyorsunuz?
    Kişisel Krediler, Ticari Krediler, Öğrenci Kredileri, Taşıt Kredileri ve Kredileri sunuyoruz.
    Faturaları 8000 Dolardan 14.000.000 Dolara,% 3 Dolara
    faiz oranı. Krediler yasal ve yasal amaç için olmalıdır. Eğer ihtiyacın varsa
    finansal yardım / Krediler şu anda doğrudan bizimle iletişime geçin:
    peterheymannloanoffer@gmail.com
    Saygılarımızla,
    Bay pater L Scott.
    İletişim E-postalar: Peterheymannloanoffer@Gmail.com
    ************* ******************************************************** *****************
    NOT: SPAM FOLDERİNİZDE UYARI MESAJI OLARAK BU MESAJI GÖRÜYORSANIZ
    E-POSTA DOMAIN AĞ SAĞLAYICINIZA BAĞLI.

    YanıtlaSil
  4. Bizimle iletişime geçin:
                                                BBM INVITE ile: {D8980E0B}
                                                  WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
                                                    Tel .... (+ 44) 7480 729811
    (İskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)
    Meşru, dürüst, saygın ve acil bir krediye mi ihtiyacınız var? Yasal borç arayışınız bugün burada sona eriyor, çünkü finansal ihtiyaçlarınızı karşılamak için buradayız. Bankalar veya finans kurumu tarafından herhangi bir nedenden dolayı bir kredinizi reddettiğinizde, artık endişelenmeyin Finansal sorunlarınız hakkında biz maddi talihsizliğinizin çözümü biziz. 32.000'in üzerinde işletme sahibine işletme kredisi milyarlarca (farklı para birimleri) verdik. Büyümek için doğru işletme kredisini sağlamak için kendi belirlediğimiz risk teknolojimizi kullanıyoruz. senin işin. Düşük faiz oranlı her türden kredi sunuyoruz ve kredinizi geri ödeme süresi de krediniz Kötü bir krediniz var mı? Faturaları ödemek için paraya mı ihtiyacınız var yoksa yeni bir işe başlamak gerekli mi? Yetersiz fon nedeniyle bitmemiş bir projeniz var mı? Yararlanacak herhangi bir uzmanlığa yatırım yapmak için paraya ihtiyacınız var mı? ISKANDAR LESTARI KREDİ FİRMASI amaç mükemmel profesyonel finansal hizmetler sunmaktır

    YanıtlaSil
  5. Aşağıdakileri içeren çok çeşitli finansal hizmetler sunuyoruz: İş Planlaması, Ticari ve Gelişme Finansmanı, Mülkler ve İpotekler, Borç Konsolidasyon Kredileri, Ticari Krediler, Özel krediler, Bireyler, şirketler ve kurumsal kurumlar için yıllık faiz oranına sahip Konut Finansmanı Kredileri. Aileniz için en iyisini alın ve Genel Kredi programımızla birlikte hayalinizdeki evin sahibi olun. İlgilenen başvuru sahipleri BBM INVITE yoluyla bize ulaşmalıdır: {D8980E0B}
    Sadece WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
    Tel .... (+ 44) 7480 729811
    E-posta: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    YanıtlaSil