Öğrenen Anne %87

80 oy oy, 90 oy oy :D Neşeliyim evet. Haftasonu yaptığımız, artık alışkanlığa dönen 3. parti kurabiyelerden eciş bücüş olup da sağa sola dağıtılamayacak olanları Roiboos'lu çay eşliğinde mideye indiriyorum, bir yandan da sevgi pıtırcığı sıcak su torbamı mıncırıyorum. Benden keyiflisi yok.. Halbuki bedenen yine çöktüm, yine belim tutuldu. Ama hastalığın güzel yanı şu; kimse senden bir beklenti içine giremiyor :D Baya züğürt avuntusu uzmanı oldum, farkında mısınız?

Neyse geçen haftaki "listeli hayat" şokundan sonra, bünyem kendini salma ihtiyacı içinde. Listeye %95 oranında uydum ama çocuklar yeşil yeşil sümüklü bir hal alınca yüzmeye onlarsız gitmek farz oldu tabii. Biz de eşimle dahiyane bir fikirle, cumartesi akşamı bebek bakıcısına sümüklü çocuklarımızı yıkıp, havuza gitmeye karar verdik. Şahaneydi tabii.. Çünkü havuz sıcacık ve açıkhavada! Bir yandan haleli ay tepemizde, bir yandan etraf karlı buzlu, bir yandan sıcacık su ve buharlar ohhh. E belin tutulur tabii demeyin, aslında onun nedeni tamamen "gülle gibi oğlan" sahibi olmam. Oğlan baya ağır ama sadece 2 yaşında olduğu için hala kucak koyun boyun sevdalısı, kıyamıyorum alıyorum hop kucağa, küüüüt bel gidiyor bir ters hareketle.. Kasılıp kalıyorum.

Havuza geri dönelim biz.. Havuz şahaneydi. Fakat sauna olayına hala alışamadım. Sauna havuzun üst katında, kartla giriliyor ve içerde herkes çıplak! Şimdi bu Almanlar biraz enteresan bir millet, vücutlarıyla çok barışıklar. Herkes bir Heidi Klum değil ama herkeste bir Heidi Klumm bedensel özgüveni var. Enteresan. Ve aynı zamanda ilkokul, ortaokul dönemi çocuklar da varlar ve onlar da çıplaklar. Türkü çok bozan işler bunlar, hemen bağrışırız çocuk taciz sapık vs ama herkes mutlu ve asayiş berkemal. Tabii ben peştamallıyım bu hengamede :D Dikkat çekiyorum. Fakat ben utanan biriyimdir çıplaklıktan. Ama saunanın sıcağı da nasıl çekici. Bir noktadan sonra salmak durumunda kaldım (aslında ilk defa değil, ama her defa böyleyim, 10dk alışma dönemi). Saunada otururken popomuzun altına koyduğumuz havluyu çok estetik şekilde kıvırıp edep yerimi örttüm zekice ama sonra kadının teki içeri girip uyardı "lütfen havlular dışarda kalsın" diye, iyice dikkat çekmiş oldum. Ya neyse yani çıplaklık ve bedensel özgüvensizlik benim ciddi bir sorunum ama sanırım toplumca hepimiz aynı şekildeyiz.. Saunada bacak bacak üstüne atmış, elimi düşünen adam gibi alnıma koymuş üç önemli noktamı yine zekice kapatmış haldeyken bu toplumsal "depodaki yük"ü düşündüm durdum..

Bedenim, özellikle ırksal özelliklerim ve yaşım düşünülünce aslında ortalamanın üstünde bir güzellikte ama ben yine de kendisiyle barışık değilim. Bazen bakıyorum mesela memeleri yere varan yaşlı teyzeler ya da göbekleri apış aralarını örtme kabiliyetindeki dedeler var, gayet rahatlar. Ya da ergenler var heryerleri orantısız ama gelmişler ana babaları kardeşleri yanında üryan üryan gülüp sohbet etmekteler.. Cinsellik ile çıplaklık arasındaki aşırı katı halat gibi kalın bağ yok sanki Almanlarda.. Cinsellik için çıplaklık şart ama çıplaklık için cinsellik şart değil, çıplak olup yapılabilen başka işler, davranışlar, durumlar var bu insanlar için..

Neyse enteresan olan, tabii alışıyorsun 20dk sonra havlu falan anlamsız geliyor. Hatta dışarı çıkınca elbise giymenin anlamsızlığı üzerine sohbetlere falan giriyorsun. Don mesela, ne acaip bişey.. Keza sütyen.. Palto falan iyi tabii, eksili derecelerde. Bi an arapların bir bildiği var, örtün çık, kışın da üstüne bir panço at, mis falan diye düşünür hale geldim saunada.. 80 derecede nasıl dşünülüyorsa artık.. Neyse sauna güzel birşey. Bugün belim tutulmayaydı.. Nerde üşüttüm acaba?!

Bu hafta bedensel özgüven eksikliğim üzerine çalışacağım. İyi haftalar!
Share:

11 yorum:

  1. Ayy bende geçen hafta sporda bir kadının memeleri ile muhatap oldum. Garipsedim kadını, soyunmuş diye. Bedensel özgüven eksikliğin için ne yapacaksın? Bende soyunamam. Cinsellikle bağlantı kurmam ama neden çıplak görüneyim derim. Bende de var demek beden özgüven eksikliği.
    Sana ve çocuklara çok geçmiş olsun, acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A burda memeyi çıplaklıktan saymıyoruz :D Çıplaklık direkt cinsel organ çıplaklığı :D Gerisi gayet normal hatta giyiniklik denebilir

      Sil
  2. Vay be! Hangi ortamlar bunlar, ehehe. Ben bunları dünyanın sayılı plajlarında olur filan zannediyordum. Kesssinlikle, uyum sağlayamam diye düşünüyorum ama sanırım saçma olur. Ne ilginç. İnsan öyle bir ortamda insanoğlunu sıradan, kendi halinde bir canlı gibi görüp, dünya işlerini çok da yüceltmemeyi öğrenebilir. Çıplaklık bence bizi ehlileştirebilir.

    Çok etkilendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında cinselliğe bakışımız çok tuhaf, o da aşırı anlam yüklü. Ben bunların kadınlardan kaynaklandığını düşünüyorum çünkü erkekler bizim toplumda da çok düz mantık (ama onlar da çok aç oldukları için ters mantık tabii). Ama kadınlar daha ufacık yaşlardan "edep" ile cinselliği birleştirmeyi öğreniyor ve bu "aşırı edep, değerler ve normlar" kültürü ile sanırım doğal cinsellik bir arada olamıyor. Onun için de sanırım gerek beden algımız, gerek bakışaçımız çok katı. Türkiye'de en normal bedene bile baskı var, bir de normların dışında zayıf ya da şişman bedenlere sahip olmak çok büyük toplumsal baskı görmek demek. Mesela insanlarımıza sor, neden zayıflamak istiyorsun, aldığın cevap genelde güzel görünmek olacaktır, çok sonralarda sağlıkla ilişkisi akla geliyor ki aslında o da doğru değil, şişman ama çok zinde, sportmen, sağlıklı ve özgüvenli insanlar biliyorum. Tek farkları beden algısı. Biraz fazla sıkıyoruz, rahatlayabilsek keşke.. Ben de kasıyorum yani beden algısı ve cinsellikle barışık değilim, ondan yazdım zaten :D

      Sil
  3. Asssssla bana uymaz. Çok ters ortamlar. Kendime güvenmediğimden filan değil, hiç gerek yok. Sauna da eksik olsun derim evime giderim kesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Gerek yok" çok absürd bir tanım, neye gerek yok, biraz açsana. Ve her cümlene neden? dediğimi farzedip bir götürsene iç sohbeti, çok merak ediyorum nereye gidecek (istersen burdan paylaş istersen kendi kendine yap, ben yaptım demin çok acaip bir yere gitti de ondan merak ettim, çok hoş ama biraz rahatsızlık verici bir deneyim oldu bu düşünce oyunu benim için).

      Sil
    2. Aslında şöyle açabilirim, içine doğduğum toplumda topluluk içinde çıplak durulmaz ve ben de bunu benimseyerek büyüdüm. Bu bir sosyal kural. Bunu sorguladığında bütün diğer sosyal kuralları da sorgularsın. Sorgulamakta bir sakınca yok sadece beni bir yere çıkaracağını düşünmüyorum. Mesela neden a harfi a diye okunuyoru sorgulamak gibi bir şey benim için bu. Öyle kabul edilmiş. En baştan öyle karar vermişler. Yine de mesela ben çocukken vapurda ya da doktorun bekleme salonunda, gömleğini açıp uluorta emziren kadınlar vardı ve bunu doğal karşılamayı da öğrenmiştim. Yadırgamıştım ama kimse tepki vermeyince öğrenmiştim "normal" bulmayı. Öğrenilen bir şey.

      Sil
    3. Bir sonraki yazıma bak, sorgulayınca neler çıkıyor neler ;)

      Sil
  4. Öncelikle geçmiş olsun... en kısa zamanda toparlarsınız umarım. kurabiyeler de harika görünüyor bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha teşekkürler, ben gittikçe kötüleştim, çocuklar da kulak göz düz gidiyorlar.. Kıştan nefret ediyorum, bir de kurabiye yapıp devamlı yeme hali, kiloları al al al otur

      Sil
  5. Biz de henüz karı koca gidemesek de (benimki sıcağa gelemiyor) kızlarla ayda bir SPA’ya gidiyoruz bir zamandır. Ve tabi mayolu girilen haftanın sadece iki gününü denk getirmeye çalışıyoruz. Üstelik mayolu diye üstüne ek ücret ödüyoruz, neyse. Diğer günler mayosuzmuş. Biz gitmedik ama hollandalı biriyle evli Türk bayan arkadaş gidiyor. İlk başta nasıl ya falan dedik ama kendimi düşününce ben şahsen o duruma da uyum sağlardım. Yani bedenime çok güvendiğimden değil de, bazı insanlar için bu normal kabul edilebiliyorsa demek ki benim için de olabilir (şartlar, alışkanlıklar değişir dönüşür hep inandığım şey). Ben de tecrübe etsem herhalde alışırdım.

    YanıtlaSil