Öğrenen Anne %89

%90 olduk, zaman ne çabuk geçiyor. Ne zaman bu geyiği çevirsem, eşim bana "you are soooo 2008!" der, amma eski modasın falan anlamında, ben bir posta da "oha ya 2008 daha dündü" düşüncelerine dalarım. Daha dün yakın bir arkadaşım bana "20 sene önce gittiğim bir akupunktur uzmanı vardı" diye öneri veriyordu bel ağrım için.. 20 sene önce?! Yahu bana 20 sene önce bebeklerle oynuyordum falan gibi cümleler mantıklı geliyor, sonra bir sayıyorum, anam 22 senelik şöförüm falan! Evet 40, 2019'un bana kazandıracağı değerlerden biri de, 40 olmak. Kalbim tekledi düşününce. İlk sevgilimle öpüşeli 24 sene olmuş :D

Neyse, konumuz, cinsellik :D Nasıl çektim dikkatinizi. Geçen seferki "çıplaklık" yazımdan sonra demiştim, bu cinsellik bizim toplumun genel deposunda çok büyük bir yük. Çok fazla kurallı, tutucu ve eylemden ziyade teoride kalmış buluyorum ben bizi toplumca. Tabii ben de öyleyim. Muhafazakarım cinsellik konusunda. Başkasının cinselliği konusunda değil ama, çok şükür bağnaz değilim, isteyen istediğini yapsın ama kendi cinselliğim konusunda malesef muhafazakarım. Şimdi yazarken bile acaba nasıl anlaşılır, hiç yazmasam mı dedim ama yazayım gitsin yaaa, en azından düşünsel yükünden kurtulmuş olurum. Amaç bu değil mi?

Şimdi biz bu sene noel takvimi olarak.. (noele 24 gün kala başlıyorsun ufak sürprizleri açmaya, genelde şöyle bişey oluyor, her kutudan ufak bir hediyecik ya da çikolata falan çıkıyor):

Biz bu sene şöyle bir takvim aldık:

Amaç; 2 çocuktan sonra hafif sarsıntı geçirmiş olan libidomuzu (benimkini tabii ki) yükseltmek. Fakat daha ilk günü açmamızla benim şoka girmem bir oldu. Sevgili takvimin daha ilk gün yapmamızı beklediği aktivite "çağırıldığınız bir partiye iç çamaşırınız olmadan gidin ve bir ara ortadan kaybolup ufak bir quickie yapın". Oha. Daha böyle ilk günden buysa yandık dedim çünkü, bir: partiden partiye koşan bir çift değiliz, daha bebek bakıcısını zor ayarlamaya başladık, iki: tuvalette quicky yapmak benim hijyen, genel anksiyete, konfor ve daha bir çok farklı takıntıma denk geliyor. Yani daha ilk günden "bunu ilerde bir güne erteleyelim"le başladık.. Şimdi bu blogda erteleme davranışımızı çalışıyoruz malum :D Neyse ikinci günden sonrakiler biraz daha yapılabilitesi olan maddelerdi ama bazen küt diye bir madde çıkıyor, "oha ya bu mümkün müymüş?" kıvamına geliyorum. Ama çok fazla konuştuk, icraata geçiremediğimiz maddeleri baya konuştuk, neden rahatsız ettiğini falan düşündük, baya da hayal kurup, farklı senaryolar falan altında maddeyi ele alıp güldük ki sanırım bu anlamda takvim gerçekten inanılmaz işe yaradı. Libidomun arttığını itiraf edeceğim, bi noktada bu bloğun "kendini zorla ve yeni bir şey dene" amacına da uydu yani.

Fakat gel gör ki, kalıp bazı çekincelerim var ve bunları aşamıyorum. Ha aşmak zorunda mıyım, bence hayır. Yani bir önceki yazıda mesela demişsiniz "yok ben almiim, çıplak kalacağıma saunaya hiç girmem sonuçta bi kayıp gibi görmüyorum, gerek yok". Ha aynı mantık bende de var. Bazı cinsel oyunlar biliyorum ki bana göre değil. Ama yine de kendime "neden?" diye sorma fırsatı buldum. Mesela şöyle bir örnek vereyim:

"İnsanlar arasında çıplak olmaktan hoşlanmıyorum" "Neden?" "Çünkü herkes bana bakar diye düşünüyorum" "Neden?" "Çünkü yetiştiğim toplumda insanlar çıplak birini görünce yadırgar ve gözlerini dikip bakarlar" "Neden" "Çünkü toplumda çıplaklık tabusu var" "Neden" "Çünkü dinden gelen nedenler olabilir, çünkü aile tutum ve davranış normları bu şekilde öğretiyor, özellikle kadınsan örtüneceksin" "neden" "çünkü erkek hegemonyası var ve kadınsan zarar görebilirsin" "neden" "çünkü çıplaksan tecavüze uğrayabilirsin ve bu beni korkutuyor" "neden" "çünkü isteğim dışında bana zarar veriliyor" "neden" "çünkü... (bu zor) çünkü dünya aslında korkutucu ve güvensiz bir yer ve ben zarar görebilirim" "neden" "çünkü haksızlıklar ve acılar var" "Neden"... Ya çok uzuyor ama anladınız, temel korkum aslında acı çekmek. Acıyı içselleştirememek, haksızlıkları anlayamamak ve kabul edememek. Cinsellik ile kadın cinselliği ve erkek cinselliği arasındaki farklar beni rahatsız ediyor belli ki ve kadın olduğum için hem utanıyorum, hem korkuyorum hem de yine de erkeklere kendimi kanıtlama ve onları alaşağı etme, en azından eşit hale gelebilme arzusu var tabii. Yani olay çok geniş ve kendimi tanımak için şahane bir egzersiz bu.

Ve endişelerimin altında yatan nedenleri görmek, onları kontrol edebilmenin ilk adımı.

Kısaca; cinsellik takvimi bana çok şey kattı. Evde de hazırlanabilir (mesela 15 madde siz 15 madde eşiniz hazırlayabilir, sonra tombaladan çekersiniz 1 ay boyunca denersiniz, her aktivite cinsellik içermiyor bu arada, çoğu aksine birbirine sevgi duyma ya da biz olma fikrinin geliştirilmesi üzerine yani her gece sevişeceksiniz gibi bi durum yok ama istenirse o noktaya da getirilebilir tabii hehehe) ya da isteyen varsa Türkçeye çevirir yollarım. Bize baya iyi geldi, öyle diyeyim.

Yine de bu "cinsellik" altında çok fazla önemli madde barındıran bir konu (beden algısı, toplumsal normlar, din anlayışı gibi ağır konular da var) ve o nedenle depodan öyle çabucak çıkabilecek bir madde değil. Ama üzerinde çalışılması bir çok farklı konuda kendinizi tanımanıza da yaradığı için çok güzel bir madde. "Seks"enleri de böyle nükteli bir şekilde bitirelim ve 90'lara başlayalım bakalım :D
Share:

8 yorum:

  1. ehehe.

    ben de quickie yapamam toğaletlerde. yapan arkadaşlarım anlatıyor, baya zevkliymiş. çok garip, annelikten sonra libidom yerlerdeydi. nerde eski performansım nerde şimdiki diyordum. son 2-3 aydır, tam kapasite çalışıyor, güneş is back! ne değişti diye soruyorum kendime. olası 2 neden geliyor aklıma:

    1- tahıl bana dokunuyor, şişkinlik ve ödem yapıyor. tahıl yemiyorum, bir neden bu olabilir.
    2- kafamda analiz edemediğim bir düğme çevrildi. psikolojik olarak bir konuda esnedim.

    hani 0 20'li yaşların her fırsatı değerlendirme hali vardır ya. biz o forma yeniden kavuştuk. 5 yıl olacaktı yahu!

    bu konunun toplumsal tabularla ilgilisi var mıdır bilmiyorum ama belki benim anne olmamın cinsellik tabularımla ilgisi vardır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beden algın da son zamanlarda değişti senin ;) Onun da etkisi var. Mesela ben hımbıl hissettiğimde libidom da düşer, tamamen kendi vücudumun güzel olmadığını düşündüğüm, kendime güvenim azaldığı için. Halbuki alakası yok çünkü eşim devamlı dile getirir iltifatları eksilmez falan ama yetmez bana çünkü benim kafamdaki beden algım sorunlu. Sonra bi spor falan, böyle dirileşme yani, hemen libidoma da yansır :D
      Süt verme dönemi bitene dek hormonal olarak cinsellikten uzaklaşıyorsun çünkü doğanın kuralı bu, daha bebeği büyütmeden hamile kalma riskini almıyor doğa. İnce işler..

      Sil
  2. takvim konusunu düşüneyim, neden olmasın :D

    YanıtlaSil
  3. Takvim hoşuma gitti valla.

    YanıtlaSil
  4. cerenimo amme hizmeti olarak bence sen bu postu güncelle takvimin türkçe halini ekle :P . bak denemek isteyen olur utanır istemeyez. ben kendim için değil arkadaşım için soruyorum :D assaöbdlaeı :)

    YanıtlaSil
  5. Ahahahah ya aslında çok basit, DIY :D 30 günlük hazırlanabilir, 15 gününü siz 15 gününü karşı taraf yazabilir, tombala gibi çekilebilir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Da ne yazılır işte orda hayal gücü yetmiyor tecrübe lazım :)

      Sil