SORU-002


İlk defa yazılarımı halka arz etmenin heyecanını tatlı yorumlarınızla taçlandırdığınız için çok teşekkür ederim😊 Yazıyı yayınladıktan sonraki iki üç saat boyunca içindeki o kendine güvenmekte sıkıntı yaşayan kız çocuğuyla hesaplaşmam gerekti. Bak herkes ne güzel yazmış, senin içeriğin oldu mu hiç şimdi, konsept dışı mıyım? İçimdeki yaratık beni yargılamayı bırakırsa size günün sorusunu sormak istiyorum.

SORU-002
TAM OLARAK NE İSTİYORSUNUZ? İSTEDİĞİNİZE ULAŞTIĞINIZI NEREDEN BİLECEKSİNİZ?

Blogun konseptiyle de birleştireceğim şimdi bu soruyu: Sağlıklı ve fit olmak istiyorum.
Bunun için hareket planımı da yaptım.
  • ·        Aktif ol! Sabah yürüyerek işe gidiyorum, haftada 3 CrossFit’e gidiyorum. Hafta sonları zaten illa ki ya yüzmeye gidiliyor ya bir yürüyüşe çıkılıyor sahillerde.
  • ·        Yediğine dikkat et! Şekeri kesmeyi düşündüm ama ucunu bucağını yakalayamadım; her etiketi okuyayım derken yediğim şeyin tadı kaçıyor. Hamuru az, şekeri daha az tutmaya çalışıyorum. Yatmadan önce yeme alışkanlığını durdurmam gerekiyor.
  • ·        Rutin kontrollerini aksatma! 6 ayda bir dişlere, 6 ayda bir jinekolojiye gitmemiz gerektiğini biliyoruz. Güneş lekeleri için cildiyeye gidecektim ama bugün yarın derken o günü kesinleştirmekte sıkıntı yaşıyorum. Ajandamı açtım, randevularımı aldım.
  • ·        Su iç! Termos-matara hareketini hemen devreye soktum. Küçük su 1.5 TL oldu, plastik ziyanı konusunda herkes gerekli hassasiyete erişti zaten. Yatak başıma bir tane, arabaya bir tane, çalışma masama bir tane derken her yerde kendimi su içmek için taciz etmeye başladım. Mataranın bir güzel yanı da kişiselleştirilmiş bir malzeme olması. Bir şeye benim demek hevesimi çok arttırıyor.
  • ·        Yeterli ve kaliteli uyu! Benim net 7 saat uyumam gerekiyor. İşe gitmek için de 7’de kalkmam gerekiyor. Demek ki neymiş? 12’de artık uyumam gerekiyor. Uyumadan bir süre önce ekranlardan uzaklaşılıyor. Dişler fırçalanıp kedi koyna sokulup uyunuyor.


Ben bu planı 3 ay önce yapmıştım. 60-61 kg civarındaydım; son bir senede yaklaşık 6 kilo almıştım. Bacaklarım vücuduma oranla kısa ve kilo alma bölgem üst bacaklarım ve basen bölgem. Spor geçmişim var ve esneğim.
3 ayın sonunda 59-60 kilo bandındayım hala. Ama kas yoğunluğum arttı, yağ yoğunluğum azaldı ve tabii ki en önemlisi bu değişiklik gözle görülebiliyor. Su ve uyku sayesinde gözaltlarım kesinlikle daha aydınlık. Diş kontrolümü yaptırdım ama jinekoloji ve cildiye hala ileri tarihlere atılıp duruyor. Gece yemelerine haftada 2-3 yenik düşüyorum.

Şimdi ben sağlıklı ve fit miyim? İstediğime tam olarak ulaştım mı?
İtiraf etmeliyim ki bu sorunun cevabı yanımdaki insanlara göre değişiyor. Eğer benden daha fit insanların arasındaysam hemen eksiklerimi saymaya başlıyorum. Şuram yağlı, şu hareketi yapamıyorum, o taytı ben hayatta giyemem… Ama daha balık etli insanların arasındaysam bir bakıyorum ki insanlara yemek tavsiyesi, egzersiz bilgisi falan veriyorum antrenör gibi… Ben bundan 3 ay önce de bu psikolojide değil miydim? Benden iyileri hep olmayacak mı? Benim sıkıntım fiziksel görünüşümün nasıl olduğuyla değil, kendimi başkaları ile kıyaslamakta!

Tam olarak ne istiyormuşum?

Kendimi başkalarıyla kıyaslamamak, kendimi olduğum halimle kabul edip onaylamak!!!

Bu sporu bırakıp kendimi bazlamalara vuracağım anlamına gelmiyor😊
Okursanız haber versenize yine😊

Share:

9 yorum:

  1. aslinda hep kendimizi baskalariyla kiyasliyoruz ya, eger kiyasalamaktan vazegecemiyorsak asil kiyaslama kriterimiz eski benle kiyaslamak. insanoglu cogunlukla daha ileriye dogru bir gidisat sergiler kendi tarihinde. fakat kendi gelismelerini kiyaslayip takdir etmeyi de neredeyse hic yapmaz. anneler arasinda cok yaygin bir laf vardi, cocuklarin kilo ve boy gelisimini standart can egrisinde degil de kendi egrisinde kiyasla derler. yetiskin olunca da degisen birsey yok, kendi can egrinizde pek ala cok guzel yol almissiniz,kocaman bir bravo, alkis, omuza iki patpat benden size gelsin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi gelişimimizi takip etmek çok yapıcı bir çözüm! Çok teşekkürler! Belki aylık durum raporları çıkartabilirim kendime şirketler gibi... Bu çalışmayı projelendireceğim:)

      Sil
  2. Süper bir beyin açıcı soru, kendimi koyduğum minik hedefler için hemen kurcalamaya başladım bile, ölçme kriterim ne? hedefleri neye göre koydum, kendimden beklentim ne? özellikle de amacım bu sürecin -100 günün sonunda diyelim kendimi öğrenmek ve kabullenmek, ve ilerideki hedeflerimi de ona göre düzenlemek. Akşam biraz bunlar üzerine düşüneyim! Teşekkürler beyin açmalar için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşe yarıyor mu şimdi benim yazdığım şeyler:) O utanan maymunu bulun bana:))

      Sil
  3. Bir soru daha var; neden zayıflamak istiyoruz mesela. Daha sağlıklı olacağımıza mı inanıyoruz, daha aktif olacağımıza, daha güzel görüneceğimize, daha uzun yaşayacağımıza? Bu sorunun cevabı aslında ilginç çünkü ne kadar realist cevaplar, daha uzun yaşayacak mıyız, daha güzelsin mi diyecek sevdiklerimiz? Aslında mesela beni seven kimse kilo alıp verdiğimi fark etmiyor :D Etse de umursamıyor. Mesela 3 kilo alınca ben "aaah korkunç görünüyorum"a bağladığım zaman eşim "iyi de ben seni bu şekilde de çok güzel buluyorum, neden bu yeterli değil, hiç tanımadığın yoldan geçen birinin düşüncesi daha mı önemli?" diye beni şaşırtmıştı :) Sanırım "kendimi sevmek"te bağlanıyor tüm planlar nedenler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fit olmanın tanımı da her yıl değişir oldu zaten. Güruh halinde pilatese yazılıyoruz çünkü uzun kas moda oldu, chia nedir bilmezdik şimdi başka şey yiyemiyoruz. Pazarın bize sattığı her şeyi almak değil de bize ne iyi geliyor onu anlamaya çalışmak gerekiyor ama bize uygun olanı bulmak marifet istiyor, bilgi ve deneyim istiyor.
      Dişil enerjisi yüksek, özgüvenli, güzelliğinin farkında olan kadınlar müthiş havalı bence. Özgüvenimi yükseltebilmek için ben de kendimi tanımaya çalışıyorum, ne zaman kırılmış bu özgüven de neden bu kadar alkış toplamaya çalışıyorum. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim:)

      Sil
  4. bu depoları boşaltma oyununun bir amacı kafayı rahatlatmak ise bir diğer ucu kendini tanımak. o nedenle yazdıklarınız bence gayet uyuyor buraya.çünkü evet aklımızdakileri gerçekleştirme gayreti güzel ama bunları ne gerekçeyle istediğimizi anlamak daha önemli. o yüzden ellerine sağlık. bu tarz da devam ;)

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil